کد خبر: ۴۴۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، یک فعال در صنعت قطعه سازی ایران دستیابی به بازار رقابتی را گامی مهمی در تولید و صادرات قطعه در کشور می داند و می گوید : ایجاد محیط کسب و کار رقابتی زمینه ساز توسعه صادرات قطعه و حضور قطعه سازان داخلی در بازارهای جهانی است.

قطعه سازان در همکاری های گذشته امتحانشان را پس دادند

به گزارش خبر خودرو، یک فعال در صنعت قطعه سازی ایران دستیابی به بازار رقابتی را گامی مهمی در تولید و صادرات قطعه در کشور می داند و می گوید : ایجاد محیط کسب و کار رقابتی زمینه ساز توسعه صادرات قطعه و حضور قطعه سازان داخلی در بازارهای جهانی است.

بهرام شهریاری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با توجه به نقش شرکای خارجی در ایجاد فضای رقابتی در صنعت خودرو و قطعه سازی ایران اظهار داشت : البته دولت نیز باید در این جریان تلاش نماید تا محیط کسب و کار رقابتی را برای تولیدکنندگان داخلی فراهم شود.

وی افزود :  با ایجاد محیط کسب و کار رقابتی ، قطعه سازان داخلی می توانند در تولید قطعه و صادرات قطعات خودرو حرکت های رو به جلویی را داشته و پیشرفت های قابل توجهی را کسب نمایند.

وی افزود : امروز قطعه سازان داخلی باید از فرصت فراهم شده استفاده نموده و ضمن تقویت تولید ، قرارداد همکاری با همتایان خارجی داشته و با قطعه سازان خارجی جوینت شوند.

وی تصریح کرد : قطعا در سایه همکاری ها و مشارکت با بخش خصوصی ،رشد صنعت قطعه سازی ایران نیز حاصل حاصل خواهد شد.

به گفته وی قطعه سازان داخلی نیز باید در شرایط موجود تلاش کنند تا قطعات ارزان تر و رقابتی تر را در مقایسه با همتایان فرانسوی ، چینی و یا هندی تولید نماید.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور اظهار داشت : چنانچه مجموعه شرایط فراهم شود مسلما همکاری و سرمایه گذاری شرکتهای خارجی گامی رو به جلو در صنعت خودرو و قطعه سازی ایران خواهد بود.

شهریاری تاکید کرد : در شرایطی که صنعت قطعه سازی ایران با مشکلات زیادی در حوزه تولید و نقدینگی و تکنولوژی مواجه است قطعا حضور شرکای خارجی منافع صنعت قطعه سازی ایران را تامین نموده و بازارهای جهانی را به روی قطعه سازان داخلی خواهد گشود.

وی افزود : البته حرکت در این مسیر موجب دستیابی به تیراژ اقتصادی در تولیدات و تقویت دانش و قدرت طراحی و نوآوری در صنعت خودرو و قطعه سازی خواهد شد.ضمن اینکه امروز برای رسیدن به شرایط موجود باید با مهندسی مجدد در ساختار شرکتهای خودروساز ، صنعت خودرو در ایران را اصلاح و به استانداردهای جهانی نزدیک نمود.

وی اظهار داشت : چنانچه قطعه سازان با هدف بهبود جریان تولید شرکای خارجی را انتخاب نمایند مسلما کیفیت در این صنعت به سرعت افزایش یافته و شاهد ارتقاء کمی و کیفی و دست یابی به رتبه های بالاتری در صنعت قطعه سازی کشور خواهیم بود.

وی همچنین به توان بالای قطعه سازان داخلی برای حضور در زنجیره تامین شرکتهای خارجی پرداخت و گفت : توانایی قطعه سازان ایرانی در همکاری های گذشته با دو شرکت پژو و رنو مورد ارزیابی قرار گرفت چنانچه در این سالها با تعداد بسیار زیادی از قطعه سازان داخلی قرارداد همکاری منعقد شد و بخشی از قطعات مورد نیاز این شرکتها توسط قطعه سازان داخلی تولید و تامین گردید.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"