کد خبر: ۴۴۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو ، رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران گفت : ظرف دو سه روز آینده موتورسیکلت های کابراتوری مجددا پلاک گذاری شده و تا پایان اسفند ماه شماره گذاری ها این نوع موتورها ادامه خواهد داشت.

قرارداد با شرکت های یاماها و هوندا برای تولید موتورسیکلت در کشور

به گزارش خبر خودرو ، رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران گفت : ظرف دو سه روز آینده موتورسیکلت های کابراتوری مجددا پلاک گذاری شده و تا پایان اسفند ماه شماره گذاری ها این نوع موتورها ادامه خواهد داشت.

محمد خادم منصوری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : موضوع توقف عرضه موتورسیکلت های کاربراتوری با فرصتی که توسط دولت ارائه شد به 29 اسفند ماه امسال موکول شد.

وی تصریح کرد : البته کارخانجاتی که انجین وارد کرده بودند آمار موجودی را که حدود 400 هزار دستگاه است را برای شماره گذاری به وزارت صنعت و معدن اعلام نمودند بنابراین ظرف دو سه روز آینده مجددا موتورسیکلت های کابراتوری شماره گذاری و تا پایان اسفند ماه این جریان ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد : از اواخر اسفند ماه به تدریج موتورسیکلت های انژکتوری وارد کشور می شود و تا پایان امسال قیمت موتورسیکلت در کشور تغییری نخواهد کرد.

وی با اشاره به عدم تمایل انجمن از افزایش قیمت موتورسیکلت های انژکتوری اظهار داشت : با توقف عرضه موتورسیکلت های کاربراتوری و عرضه موتورهای انژکتوری قطعا قیمت موتورسیکلت های جدید از سال آینده افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه به رکود و عدم رونق در بازار موتورسیکلت طی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت : البته هر ساله بازار موتورسیکلت از مهرماه تا بهمن به دلیل فصل سرما و استقبال کم متقاضیان با رکود مواجه می شود چنانچه هم اکنون نیز این شرایط بر بازار حاکم است هر چند این شرایط یکی دو سالی است که بازار موتورسیکلت را با عدم  رونق در خرید و فروش مواجه کرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران تاکید کرد : برای رونق بخشی به بازار موتورسیکلت های و سایر بخش های تولیدی و اقتصادی در کشور دولت باید ورود کرده و  فکری به حال تولیدکنندگان و بازار فروش و رونق در این بخش نماید .

منصوری افزود : متاسفانه شرایط موجود در بازار باعث گردیده که هر ماه شاهد تعطیلی و و ورشکستگی یکی از فروشندگان در این بخش باشیم و این طبعا موجب بیکاری تعداد بیشتری از شاغلان در این صنف می شود.

منصوری تاکید کرد : دولت باید تولیدکنندگان و اصناف را حمایت نمایند چرا که معمولا اصناف مشاغل بیشتری را در مقایسه با دولت ایجاد می کنند.

وی همچنین از تولید انجین توسط یکی از تولیدکنندگان داخلی از سال آینده خبر داد و گفت : مسلما تولیدکنندگان داخلی توانایی تولید و داخلی سازی بخش زیادی از قطعات موتورسیکلت را در کشور دارند.

وی گفت : در این راستا قراردادی با شرکتهای یاماها و هوندا بسته شده است تا این موتورها در داخل مونتاژ و برخی از قطعات در داخل تولید شوند.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"