کد خبر: ۴۴۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو، شهردار منطقه 9 با اشاره به جایگاه آموزش و در راستای ارتقا فرهنگ ترافیک گفت: پارک ترافیک منطقه در بوستان المهدی (عج) به شهرک آموزشی ترافیک نمونه در سطح کشور تبدیل شده است.

تبدیل پارک ترافیک منطقه 9 به شهرک آموزشی ترافیک نمونه کشوری

 به گزارش خبرخودرو، شهردار منطقه 9 با اشاره به جایگاه آموزش و در راستای ارتقا فرهنگ ترافیک گفت: پارک ترافیک منطقه در بوستان المهدی (عج) به شهرک آموزشی ترافیک نمونه در سطح کشور تبدیل شده است.

حمید محسنی در این خصوص اظهار داشت: آموزش‌های‌ مستقیم‌ رفتار ترافیكی‌ به‌ كودكان‌ در محیط‌ واقعی‌ توام‌ با خطراتی‌ برای‌ آنها بوده لذا یكی‌ از روش‌های‌ آموزش‌ عملی‌ به‌ آنها استفاده‌ از پارك ‌های‌ آموزش‌ ترافیك‌ است‌ كه‌ شبیه‌ محیط‌ واقعی‌ ترافیکی در مقیاس کوچکتر طراحی و احداث می شود.

وی تصریح کرد: احداث پارک ترافیک جهت آشنایی خردسالان ، کودکان و دانش آموزان با ضوابط ، قوانین و علائم و تجهیزات راهنمایی و رانندگی را در دستور کار قرار گرفت و به زودی به شهرک آموزشی ترافیک نمونه در کشور تبدیل خواهد شد.

شهردار منطقه 9 افزود: زمینی به مساحت 7 هزار و 200 مترمربع در جنوب بوستان المهدی (عج) که محل تجمع معتادان و کارتن خواب ها بود برای ساخت پارک ترافیک در نظر گرفته شد تا این فضای بی دفاع شهری و جرم خیز سرو سامان پیدا کند.

وی ادامه داد: محوطه‌ در مقیاس‌ بسیار کوچک به‌ صورت‌ یك‌ شهر مینیاتوری‌ ماكت‌ سازی‌ شده كه‌ در امر آموزش‌ ترافیك‌ از این‌ مورد استفاده‌ می‌ شود و وجود پل عابر پیاده، ایستگاه حمل و نقل عمومی و مترو، پیاده روها و خیابان ها، علائم راهنمایی و رانندگی و ... در این شهرک به شکل ویژه ای خودنمایی می کند.

شهردار منطقه 9 اذعان داشت: ۴۵۰ متر فضای پیاده روی، ۳۵۰ متر فضای دوچرخه سواری، ۱۰ هزار مترمربع خط کشی، ۴۸ فانوس چراغ راهنمایی و رانندگی و ۱۱۲ المان ترافیکی از ویژگی‌های دیگر این شهرک آموزشی است.

محسنی با اشاره به بازدید معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پیشنهادات دکتر حسینی در خصوص تجهیز و تکمیل این پارک و تبدیل آن به پارک ترافیک نمونه در سطح کشور گفت: احداث ساختمان دپوی ماشین های شارژی و دوچرخه مراحل پایانی خود را طی می کند و با بهره برداری از آن این شهرک آموزشی تکمیل می شود.

وی به آموزش و یادگیری علائم راهنمایی و رانندگی در سنین کودکی تاکید کرد و اظهار داشت: این مجموعه با هدف ارتقا سطح دانش و آگاهی ترافیکی راه اندازی شده تا کودکان در سنین پایین بتوانند با قوانین راهنمایی و رانندگی گذر از خطوط عابر پیاده ، تابلوها و علائم و خطوط و تجهیزات ترافیک آشنایی لازم را پیدا کنند و طرح همیار پلیس نیز ثابت کرد که کودکان می توانند بزرگترها را به رعایت قانون ملزم نمایند.

شهردار منطقه 9 خاطرنشان کرد: در این شهرک آموزشی ترافیک که در دو بخش نظری و عملی طراحی شده ، کودکان می توانند با استفاده از دوچرخه و ماشین های کوچک بطور عملی با نحوه بکارگیری ماشین و استفاده از علائم راهنمایی و رانندگی آشنا شوند که قطعا جذابیت خاصی برای آنان خواهد داشت.

به گفته محسنی ، طراحی اين پارك در راستاى حفظ محيط زيست به شكلي صورت گرفته كه هيچ آسيبي به فضای سبز موجود در پارك  وارد نشود و احيا و توسعه فضاى سبز در اين پارك به طور ويژه مد نظر قرار گرفته است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"