کد خبر: ۴۴۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از افزایش بیش از 35 درصدی مراجعه تاکسیرانان به مراکز معاینه فنی پایتخت نسبت به دوره مشابه در سال 94 خبرداد.

ارایه تخفیفات و تسهیلات ویژه به تاکسیرانان جهت انجام معاینه فنی

به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از افزایش بیش از  35 درصدی مراجعه تاکسیرانان به مراکز معاینه فنی پایتخت نسبت به دوره مشابه در سال 94 خبرداد.

میثم مظفر با اعلام این خبر گفت:بنا بر مصوبه شورای عالی ترافیک کشور از ابتدای ماه جاری تمامی خودروهایی که قصد تردد در محدوده زوج و فرد را دارند باید دارای برگه معاینه فنی باشند و تاکسی های شهر تهران نیز از این مصوبه مستثنی نیستند.

وی افزود: بنابراین تاکسی های شهر تهران موظف هستند که با مراجعه به مراکز معاینه فنی ضمن توجه به نواقص خودروی خود و رفع آنها؛ برگه معاینه فنی دریافت کنند.

مظفر با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی شهر تهران از مدت ها قبل اطلاع رسانی لازم را نسبت به آگاه سازی تاکسیرانان برای این امر مهم کرده است،تصریح کرد: همچنین با برگزاری جلسات توجیهی ضرورت انجام معاینه فنی برای تاکسی های شهر را بیان کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه برای تسهیل در انجام معاینه فنی تاکسی ها،  یک لاین اختصاصی در مراکز معاینه فنی برای آنان در نظر گرفته شده است،خاطرنشان کرد: 2 مرکز نیزمختص تاکسیرانان پایتخت قرار داده شده تا با گرفتن هرچه سریعتر برگه معاینه فنی خدمات دهی آنان به شهروندان مختل نگردد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت:درهمین حال تخفیفات و تسهیلات ویژه ای را نیز برای تاکسیرانان در نظر گرفتیم؛ به عنوان مثال: بخشی از بهای خدمات معاینه فنی تاکسی های پایتخت  را در توافقی که با ستاد معاینه فنی شهر تهران داشته ایم بر عهده گرفته ایم.

مظفر عنوان کرد:تاکسیران هایی که خودروشان  بیش از  10 سال از ساختش گذشته موظف هستند سریعا به نوسازی آن اقدام کنند و به هیچ عنوان معاینه فنی برای این دسته از تاکسیرانان معنایی نخواهد داشت.

وی در پایان با بیان اینکه عدم دریافت برگه تأییدیه معاینه فنی درج نمره منفی در کارنامه تاکسیرانان را درپی خواهد داشت، گفت:معتقدیم با توجه به اینکه در آستانه فصل سرما قرار داریم باید گام های  موثری برای کاهش آلودگی هوا درپایتخت برداشته شود و معاینه فنی تاکسی های شهر نیز قطعا در کاهش آلودگی هوا تاثیر گذار خواهد بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"