کد خبر: ۴۴۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص آلودگی هوای پایتخت گفت: عمده آلودگی هوای شهر تهران ناشی از آلایندگی خودروها است.

لزوم توجه دولت به استانداردسازی سوخت خودروها

به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص آلودگی هوای پایتخت گفت: عمده آلودگی هوای شهر تهران ناشی از آلایندگی خودروها است.

حسن بهرام نیا در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود: بخش عظیم آلایندگی خودروها حاصل از عدم احتراق مناسب سوخت و بنزین وسایل نقلیه است.

وی در ادامه تصریح کرد: سوخت نامناسب خودروها موجب ضرر اقتصادی به کشور و کاهش طول عمر وسایل نقلیه، آلودگی هوا و افزایش تلفات جانی ناشی از این آلودگی می شود.

وی با اشاره به نقش دولت در کاهش آلودگی هوا خاطرنشان کرد: برای کاهش آلودگی ناشی از سوخت خودروها باید دولت اقدام به استانداردسازی وسایل نقلیه و سوخت آنها کند همچنین اعتباراتی به این بخش تخصیص دهد زیرا استانداردسازی وسایل نقلیه به صورت مستقیم و غیر مستقیم در میزان آلودگی زیست محیطی موثر است.

وی با بیان اینکه سوخت خودروها در کشور باید مطابق با استانداردهای بین المللی باشد، بیان کرد: در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته سوخت خودروها براساس استاندارد یورو 4 ، 5 و 6 است در حالی که در کشور ما متاسفانه تنها یک نوع سوخت وجود دارد.

وی در ادامه این گفتگو اظهار داشت: برای دستیابی به استانداردسازی سوخت خودروها در کشور باید بررسی هایی توسط کارشناسان صورت گیرد و از سوی مسئولین اقداماتی انجام شود.

بهرام نیا در رابطه با معاینه فنی خودروها عنوان کرد: اخذ معاینه فنی برای خودروها یکی از الزامات و ابزارهای کنترلی در دستیابی به کاهش میزان آلودگی هوا و محیط زیست می باشد.

وی با بیان اینکه توسعه مراکز معاینه فنی در دستور کار قرار گرفته است، اذعان داشت: افزایش تعداد مراکز معاینه فنی در جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان در صف های معاینه فنی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به لایحه هوای پاک ادامه داد: کلیه دستگاه های متولی بالاخص سازمان محیط زیست باید برای ورود فناوری و تکنولوژی در زمینه دستیابی به هوای پاک اقدام کنند زیرا دستیابی به هوای پاک در گرو ورود تکنولوژی های پیشرفته است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"