کد خبر: ۴۴۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، یک فعال در صنعت قطعه سازی کشور می گوید باید اولویت داخلی سازی در محصولات جدید خودرویی بر مبنای توانایی قطعه سازان داخلی تعریف شده و همچون شرکتهای خارجی ، تعامل با تامین کنندگان در ادامه عملی شدن تفاهمات از سوی خودروسازان داخلی صورت گیرد.

قطعه سازان جلوتر از خودروسازان حرکت خواهند کرد

به گزارش خبر خودرو، یک فعال در صنعت قطعه سازی کشور می گوید باید اولویت داخلی سازی در محصولات جدید خودرویی بر مبنای توانایی قطعه سازان داخلی تعریف شده و همچون شرکتهای خارجی ، تعامل با تامین کنندگان در ادامه عملی شدن تفاهمات از سوی خودروسازان داخلی صورت گیرد.

نصیری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : به نظر می رسد در جریان همکاری ها بخشی از قطعه سازانی که از توانمندی بالایی نیز برخوردارند حذف شده و از قطعات خارجی استفاده شود.

وی با اشاره به سرعت روز امدی صنعت قطعه سازی ایران همزمان آغاز تولیدات جدید گفت : قطعه سازان داخلی همپای خودروسازان قادر به ارتقاء تولید و ارائه محصولات به روز و ارائه قطعات با کیفیت و استاندارد هستند جریانی که در همکاری های گذشته با برخی از شرکتهای خارجی همچون رنو نیز وجود داشت .

وی افزود : با اقدام خودروسازان در تولید خودروهایی با برند بین المللی و جهانی و همکاری مشترک با شرکتهای بزرگ ، پیش بینی می شود قطعه سازان بسیار جلوتر از خودروسازان عمل نمایند البته تحقق این مساله مستلزم حمایت و توسعه سرمایه گذاری در صنعت قطعه سازی است.

وی تاکید کرد : البته با توجه به اطلاعاتی که شرکتهای خارجی ها از اوضاع قطعه سازی در ایران دارند پیش بینی می شود در همکاری های جدید  با وجود توان قطعه سازان داخلی از قطعاتی را که توانمندی وجود دارد در لیست قطعات تولیدی  قرار نگیرد.

به گفته وی با شرایط موجود و لزوم دریافت تاییده های تولید و همچنین عدم توان مناسب در تولید برخی قطعات خاص به دلیل نبود تجهیزات و تکنولوژی لازم مطمئنا بخش مهمی از قطعه سازان داخلی از جریان همکاری ها حذف خواهند شد.

این فعال در صنعت قطعه سازی با توجه به اهداف تعیین شده در همکاری ها و دستیابی به 80 درصد از داخلی سازی محصولات ظرف زمان مشخص اظهار داشت :  البته چنانچه میزان داخلی سازی  محصولات به 40 درصد برسد تنها حدود 15 درصد سهم قطعه سازان داخلی خواهد بود و پروسه رنگ و مونتاژ خود نزدیک به  20 درصد از داخلی سازی را به خود اختصاص می دهد.

نصیری با اشاره به جایگاه زنجیره تامین و سابلایرهای در شرکتهای خودروساز خارجی ، تصریح کرد : با وجود استراتژی و تعهدی  که شرکتهای خارجی به تامین کنندگان خود دارند ، همواره این نگرانی و دغدغه وجود دارد که قطعه سازان داخلی در این همکاری ها جایگاه چندانی نداشته باشند.

وی خاطر نشان کرد : اولویت شرکتهای خارجی در جریان هر گونه سرمایه گذاری و ایجاد بازارهای جدید توجه به زنجیره تامین و تامین منافع آنهاست مسئله ای که موجبات نگرانی قطعه سازان داخلی را فراهم کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"