کد خبر: ۴۴۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو، جلسه آمادگي مديريت شهري براي فصل بارندگي به رياست معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران و با حضور نمايندگان پليس راهور تهران بزرگ، معاونت ‌هاي امور مناطق و خدمات شهري شهرداري تهران و سازمان مديريت بحران پايتخت و نیز مديران عامل سازمان تاكسيراني و شركت كنترل ترافيك تهران برگزار شد.

تقویت ناوگان تاکسیرانی هنگام بارندگی

به گزارش خبرخودرو، جلسه آمادگي مديريت شهري براي فصل بارندگي به رياست معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران و با حضور نمايندگان پليس راهور تهران بزرگ، معاونت ‌هاي امور مناطق و خدمات شهري شهرداري تهران و سازمان مديريت بحران پايتخت و نیز مديران عامل سازمان تاكسيراني و شركت كنترل ترافيك تهران برگزار شد.

مازيار حسيني در اين جلسه با اشاره به اين كه تهران، شهر كم بارشي است كه در اقليم خشك و نيمه خشك واقع شده، گفت: با يك بارندگي كوچك، ممكن است مشكلات بزرگي براي شهر و شهروندان ايجاد شود و در صورت عدم پيش ‌بيني هاي لازم، حتي بحران به وجود آ‌يد.

وي با اعلام اين كه بخش قابل توجهي از گرفتاري ‌هايي كه بعد از هر بارندگي رُخ مي دهد، به مسائل فرهنگي برمي گردد، افزود: مشكلي كه در اين ميان وجود دارد، اين است كه متأسفانه گروهي از افراد، جوي‌ هاي آب را با سطل آشغال اشتباه مي ‌گيرند و از نهرهاي شهر به جاي مخازن زباله استفاده مي‌ كنند.

تقویت ناوگان تاکسیرانی هنگام بارندگی

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه با توجه به شيب طبيعي تهران، مواد زائدی كه در انهار ريخته مي شود از شمال شهر به جنوب شهر منتقل مي شود و در نتيجه مناطق جنوبي با مشكلات بيشتری رو به رو مي شوند، اظهار كرد: در بحث آمادگي براي فصل بارش، سازمان مديريت بحران از نظر انجام هماهنگي هاي لازم، سازمان مهندسي عمران با توجه به نقش ستادي و تأمين امكانات و تجهيزات مورد نياز و سازمان آتش نشاني در خصوص انجام عمليات امداد و نجات، از اهميت ويژه اي برخوردار هستند.

مازیار حسینی با بیان اين كه در زمان بارندگي، نيروهاي پليس در كف خيابان شرايط سختي را تحمل مي كنند، تصریح كرد: هنگام بارندگی بايد بحث انتظامي را تقويت كنيم و نسبت به رفع موانع ترافيكي از جمله پارك هاي دوبله جلوگيري كنيم، ضمن این که باید موضوع جا به جایی مسافر به ویژه از طریق ناوگان تاکسیرانی به صورت ویژه تقویت شود.

آماده باش 15 هزار کارگر خدمات شهری

سرهنگ محسن ترابیان؛ معاون ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این جلسه با اشاره به این که دغدغه ترافیکی هنگام بارندگی در مناطق شمالی تهران بیشتر است، اظهار کرد: در زمان بارندگی، شاهد افزایش تصادفات و درگیر شدن محورها به ویژه در مناطق 1، 2 و 3 هستیم و یکی از مشکلات این مواقع بعد از بروز تصادفات، انتظار خودروها برای حضور پلیس و ترسیم کروکی است در صورتی که بیمه تا سقف 63 میلیون ریال بدون کروکی خسارت پرداخت می کند.

اصغر عطایی؛ مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در این جلسه با بیان این که تهران دارای 496 کیلومتر کانال روباز،       سرپوشیده و مدفون در عمق زمین و 10 هزار کیلومتر انهار و جوهای آب است، تصریح کرد: 15 هزار کارگر خدمات شهری به صورت لحظه ای در دسترس هستند تا در صورت بارندگی در هر ساعتی از شبانه روز، نسبت به رفع آب گرفتگی اقدام نمایند.

4 بزرگراه پر ترافیک تهران هنگام بارندگی

ایلوش وزیری؛ مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک تهران نیز با اشاره به این که با توجه به اطلاعات مرکز کنترل ترافیک، تعداد نقاط درگیر آب گرفتگی در تهران به حداقل میزان ممکن کاهش یافته، اظهار کرد: در زمان بارندگی، ترافیک در شبکه بزرگراهی تهران تشدید می شود که در این میان، شدت ترافیک در 4 بزرگراه شهید چمران، آزادگان، شهید لشکری و شهید بابایی بیشتر است.

میثم مظفر؛ مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران نیز در این جلسه با بیان این که هنگام بارندگی، ناوگان تاکسیرانی نقش ویژه ای بر عهده دارد، تصریح کرد: در زمان بارندگی از طریق حضور میدانی در سطح شهر و نظارت دقیق گشت های تاکسیرانی، نسبت به تقویت حضور تاکسی ها در سطح شهر اقدام خواهد شد.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"