کد خبر: ۴۴۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران معتقد است تامین منابع مالی برای بخش تولیدی از نیازهای اساسی تولیدکنندگان داخلی است و در صورت تحقق ، تاثیر قابل توجهی در بخش مهمی از سبد هرینه های شرکتهای تولیدی خواهد داشت.

خودروسازان در مسیر دستیابی به بازارهای جدید صادراتی

به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران معتقد است تامین منابع مالی برای بخش تولیدی از نیازهای اساسی تولیدکنندگان داخلی است و در صورت تحقق ، تاثیر قابل توجهی در بخش مهمی از سبد هرینه های شرکتهای تولیدی خواهد داشت.

آرمان خالقی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : در چنین شرایطی ضروری است تا نقش دولت در بخش های تولیدی و صنعتی کم رنگ گردیده  و با برداشت موانع تولید ، فضا برای حضور جدی تر بخش خصوصی فراهم شود.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری خارجی بر جریان تولید در کشور اظهار داشت : با حضور سرمایه گذاران خارجی مسلما شاهد ورود تکنولوژی جدید و به روز رسانی تولید در بخش های تولیدی به خصوص صنعت خودرو ایران خواهیم بود.

وی با توجه به نقش موثر سرمایه گذاری خارجی به عنوان راهی برای نجات صنعت و تولید در کشور خاطر نشان کرد : مسلما این جریان می تواند در همکاری مشترک میان صنایع تولیدی داخلی با شرکتهای خارجی صورت گیرد .

این فعال در حوزه تولید و صنعت کشور اظهار داشت : با افزایش سرمایه گذاری در صنایع مهم تولیدی همچون صنعت خودرو و قطعه سازی و تغییر نگاهها به این حوزه از صنعت ، توانمندی در این صنعت افزایش یافته و می توان قطعات باکیفیت و با تیراژ بالاتری را در داخل تولید و به بازارهای جهانی صادر نمود.

خالقی تاکید کرد : البته دستیابی به این شرایط مستلزم آن است که  در راستای مذاکرات و همکاری های خودرویی ، تولیدات خودروسازان و قطعه سازان به سمت کیفیت و قیمت رقابتی حرکت کند تا شاهد توسعه بازارهای صادراتی و افزایش تیراژ خودروسازان باشیم.

وی افزود : تا زمانی که تقاضا در بازارهای داخلی و خارجی بالا نرود خودروساز امکان تولید با تیراژ بالا را نخواهد داشت.

وی همچنین در خصوص تاثیر همکاری ها در استفاده از توانمندی های داخلی و اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار داشت : بخش خصوصی ، دولت ،مشتریان و مخاطبان خارجی چهار حوزه مهم و تاثیر گذار در اقتصاد مقاومتی است چنانچه هر کدام از این چهار بخش به خوبی عمل نمایند قطعا می توان در جریان تحقق اقتصاد مقاومتی شاهد تحولات چشم گیری در صنایع تولیدی و خودروسازی کشور بود.

وی افزود : چنانچه در شرایط فراهم شده نگاه مشتریان به خرید خودروهای داخلی باشد قطعا این دیدگاه در تحقق اقتصاد مقاومتی منشاء اثر خواهد بود در غیر این صورت تحقق عملی اقتصاد مقاومتی نیازمند اقدام فرهنگی و جلب اعتماد مشتریان از سوی خودروسازان خواهد بود.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"