کد خبر: ۴۴۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

لزوم نگاهی متفاوت به واردات خودرو در کشور

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که امروز واردات در کشور باید با نگاه دقیقی همراه باشد تا سرمایه های ملی برای ورود کالاهای بی کیفیت هدر نرود.

حمید گرمابی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، با اشاره به ورود برخی  قطعات بی کیفیت خودرو به کشور اظهار داشت : برای حمایت از تولید ملی باید از واردات قطعات بی کیفیت به داخل جلوگیری شود.

وی با اشاره به نقش مهم و موثر قطعات در کیفیت در صنعت خودرو گفت : در حال حاضر قطعه سازان بسیار خوب و توانمندی در صنعت خودرو ایران فعالیت دارند که می توانند نیاز داخل را تولید و تامین نمایند از این رو واردات قطعات در چنین شرایطی هیچ گونه توجیهی ندارد.

وی تاکید کرد : در شرایط کنونی واردات خودرو و قطعات بی کیفیت مغایر اقتصاد مقاومتی است این در حالی است که با ایجاد فضای موجود برای قطعه سازان داخلی می توان شاهد تولیدات بهتر و ارتقاء دانش و تولید محصولات به روز و رقابتی تر در صنعت و خودرو و قطعه سازی بود.

وی با اشاره به لزوم توجه بیشتر خودروسازان به افزایش کیفیت و بهره وری در صنعت خودرو ، تصریح کرد : با ارتقاء کیفی خودروهای داخلی و افزایش بهره وری قطعا روند تقاضا در بازار خودرو تغییر نموده و سهم بازار خودروهای داخلی افزایش خواهد یافت .

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس دهم افزود : در صورتی که خودروهای داخلی از کیفیت و استاندارد روز برخوردار باشند شاید دیگر نیازی به واردات کالاهای با کیفیت نیز به کشور نداشته باشیم.

به گفته گرمابی خودروسازان و قطعه سازان باید در مسیری حرکت نمایند  که بتوانند تکنولوژی و دانش روز را در تولیدات بکار گرفته و محصولات جدید و رقابتی را به لحاظ کیفیت و قیمت تولید نمایند.

وی گفت : هم اکنون برخی از خودروهای پرتیراژی که از زمان تولید آنها نزدیک به 10 سال می گذرد در کشور تردد دارند که علاوه بر مشکلات ایمنی و زیست محیطی بسیاری که به دنبال دارند قطعا ادامه تولید آنها هزینه های را بر کل جامعه تحمیل می کند.

وی تصریح کرد : در صورتی که خودروسازان در مسیر ارتقاء توانمندی ها و افزایش داخلی سازی حرکت کنند می توان در آینده نزدیک شاهد حضور خودروهای جدید و متنوع و توقف تولید خودروهای قدیمی در کشور بود.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"