کد خبر: ۴۴۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵

تدوین سیاست های کلان دولت در حوزه تولید و کیفیت در صنعت خودرو

به گزارش خبر خودرو، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید :آنچه که امروز در بازار های جهانی اهمیت دارد کیفیت تولیدات و هماهنگی با استاندارد روز دنیاست در حالی که هم اکنون قیمت و کیفیت خودروهای تولیدی تناسب چندانی با استانداردهای جهانی و از سویی توان اقتصادی جامعه ندارد .

سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با تاکید بر ضرورت رشد کیفی خودروهای داخلی اظهار داشت : متاسفانه امروز عواملی چون ورود برخی قطعات با استاندارد های پایین و تاکید بر ادامه تولید برخی از تولیدات قدیمی ، صنعت خودروسازی را درگیر کرده و اجازه رشد کیفی به این بخش را نمی دهد.

وی با اشاره به کیفیت قطعات داخلی در مقایسه با تولیدات وارداتی افزود : واردات قطعاتی با حداقل کیفیت و استاندارد به کشور ضمن ضربه به کیفیت تولیدات داخلی ،هزینه های مردم را با  مراجعه مکرر به  تعمیرگاهها افزایش خواهد داد.

وی تصریح کرد : متاسفانه در این سالها کیفیت پایین برخی از خودروها به مردم تحمیل شده است که امید است در راستای حمایت از مصرف کنندگان داخلی راهکاری برای رشد کیفی خودروها در نظر گرفته شود.

وی گفت : در صورتی جریان رقابت پذیری با عرضه تولیدات جدید برای خودروسازان داخلی فراهم شود و دولت  نیز همزمان بر جریان واردات و تولیدات نظارت نماید نه حق مصرف کننده پایمال خواهد شد و نه تولیدکننده در این جریان متضرر خواهد شد.

وی با تاکید براینکه امروز به جای واردات قطعات بی کیفیت ، باید در جهت ورود و کسب دانش فنی در صنعت خودرو اقدام شود ، تصریح کرد :  هر گونه توجه به تولیدات داخل و ارتقای کیفیت و به روزرسانی محصولات مسلما ثمرات مثبتی را برای اقتصاد کشور نیز به همراه خواهد داشت.

نماینده سقز و کلیایی در مجلس دهم با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به منافع ملی به عنوان موضوعی مهم از سوی مسئولان افزود : ارتباط تنگاتنگ میان دانشگاه و صنعت و سرمایه گذاری در بخش های تحقیق و توسعه از جمله راهکارهای بهبود در کیفیت و تولید خودرو و قطعات  است.

حسینی کیا افزود : با افزایش سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و توسعه ، ضمن بروزرسانی و توسعه ظرفیت در صنعت خودرو ، خودروسازی در ایران ارتقاء یافته و می تواند گامی برای حضور موثرتر در عرصه بازارهای جهانی باشد.

وی افزود : وزارت صنعت و معدن باید با تدوین سیاست های کلان در حوزه صنعت خودرو، جریان تولید و کیفیت در صنعت خودرو در دستور کار جدی خود قرار دهد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"