کد خبر: ۴۵۰۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵

مجلس با بازگشت کارت سوخت برای توزیع بنزین موافقت نخواهند کرد

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است با توجه به تک نرخی شدن بنزین دیگر نیازی به کارت سوخت در کشور نیست از این رو طرح ابقای کارت سوخت در مجلس رای نخواهد آورد.

عبدالحمید خدری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، با توجه به تصویب یک فوریت طرح «اصلاح ماده یک قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت» در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : با وجود تصویب یک فوریت طرح حفظ کارت سوخت در مجلس ، معتقدم این طرح در صحن علنی مجلس رای نخواهد آورد بنابراین هیچ تغییری در قیمت یا شیوه عرضه بنزین صورت نخواهد گرفت .

وی تصریح کرد : با حذف بند «ح» تبصره 14 قانون بودجه و تک نرخی شدن قیمت بنزین ، بسیاری از نمایندگان مجلس نیازی به تصویب طرح حفظ کارت سوخت را نمی بینند از این رو مجلس با بازگشت کارت سوخت برای توزیع بنزین موافقت نخواهند کرد.

وی با اشاره به هزینه بالای نگهداری سیستم کارت سوخت در کشور تصریح کرد : ابقای طرح حفظ کارت سوخت مسلما هزینه زیادی را به کشور تحمیل خواهد کرد

وی با توجه یه طرح موضوع حذف کارت سوخت در افزایش قاچاق سوخت توسط برخی از نمایندگان اظهار داشت : با توجه به قیمتی که امروز بنزین و گازوئیل عرضه می شود موضوع قاچاق سوخت در کشور منتفی است.

نماینده بوشهر در مجلس دهم با اشاره به برخی انتقادها مبنی بر عدم مدیریت مصرف با حذف کارت سوخت تصریح کرد :  مدیریت بر مصرف سوخت در کشور تنها با کارت سوخت نبوده است که با حذف آن نتوان بر این جریان مدیریت کرد قطعا وزارت نفت با استفاده از سایر سیستم ها و دیتاها می تواند بر میزان واردات و عرضه و مصرف سوخت در کشور مدیریت نماید.

خدری با اشاره به اینکه احتمالا طرح حفظ کارت سوخت ظرف یک ماه آینده در مجلس تعیین تکلیف خواهد شد، افزود : تاکنون این طرح در دستور کار کمیسیون انرژی قرار نگرفته است اما با توجه به دیدگاههای موجود نمایندگان پیش بینی می شود این طرح در کمیسیون و صحن علنی رای نیاورد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"