کد خبر: ۴۵۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵

قیمت و خدمات پس از فروش گزینه هایی قابل تامل برای ورود خودروهای جدید

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : برای ارتقای کیفی خودروهای داخلی باید الزامات سختگیرانه ای در نظر گرفته شود.

حمید گرمابی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به اینکه  تولید و عرضه خودروهای به روز از الزامات امروز بازار خودروهای داخلی است ، افزود : برای دستیابی به این شرایط باید اجازه ورود خودروهایی که موجب انتقال تکنولوژی و فن آوری می شوند به کشور داده شود تا با انتقال تکنولوژی ، خودروهای به روز و متنوعی در داخل تولید و عرضه شود.

وی تاکید کرد : در صورتی شرایط و فضای مناسبی برای فعالیت قطعه سازان داخلی فراهم شود و حمایت های لازم از این حوزه از صنعت صورت گیرد مسلما شاهد ارتقاء دانش و همچنین تولید محصولات به روز و کیفی تر در صنعت خودرو داخل خواهیم بود.

وی یکی از اشکالات صنعت خودروسازی را عدم رقابت و به روز رسانی تولیدات داخلی دانست و گفت : با ورود محصولات به روز و رقابت با تولیدات داخلی ، تولیدکننده داخلی ناگزیر به تولید محصولاتی براساس خواست و نیاز مشتری و عرضه خودروهای رقابتی به لحاظ  کیفیت و قیمت خواهد شد که این  مسلما به نفع کشور است.

وی گفت : البته نباید جریان واردات خودرو به سمت واردات بی رویه  سوق یابد بلکه باید به خودروهایی اجازه واردات داده شود که تکنولوژی تولید آنها آن نیز وارد کشور شود.

وی با اشاره به لزوم توجه به قیمت و ارائه خدمات پس از فروش مناسب در جریان ورود خودروهای جدید به کشور تصریح کرد :  باید خودروهایی وارد شوند که قیمت آن برای مصرف کننده داخلی قابل قبول و از خدمات پس از فروش مناسبی نیز برخوردار باشد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس دهم تاکید کرد :  با ارتقاء دانش و توسعه کیفی خودروهای داخلی قطعا جریان تقاضا در بازار خودروهای داخلی تغییر نموده و شاهد جریان افزایشی در بازار تقاضای تولیدات داخلی خواهیم بود.

گرمابی همچنین با تاکید بر اینکه حمایت از تولید داخلی حمایت از کار و کارگر ایرانی و اشتغال در کشور است، افزود : با برخورد ناشیانه و واردات هر نوع خودروی خارجی بدون توجه به توسعه دانش و ارتقاء کیفی تولیدات داخلی ، قطعا تعداد زیادی کارگر بیکار شده و ساخت چند خودرو از چرخه تولید حذف می شود و این جریان ضربه به اقتصاد و تولید در کشور خواهد بود.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"