کد خبر: ۴۵۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵

فروش ویژه روفور ۲۰۱۷ به زودی آغاز می شود

به گزارش خبرخودرو، تويوتا روفور اولین خودروي شاسي بلند جمع و جور (Crossover) تويوتا، براي اولین بار در سال 1994 در كشورهاي ژاپن و اروپا و در سال 1995 روانه بازار امريکاي شمالي شده است.

اين خودرو براي مصرف كنندگاني طراحي شده بود كه خواهان اكثر مزاياي يک خودروي SUV مانند اتاق بزرگ تر، ديد بیشتر راننده و امکان رانندگي با چهار چرخ متحرك به همراه قابلیت مانور، مصرف سوخت پايین و نرمی رانندگی مانند یک خودروی سواری بودند.

با اینکه همه خودروهاي روفور چهار چرخ متحرك نیستند با اين حال نام RAV4 برگرفته از " Recreational Active Vehicle with 4-wheel drive " به مفهوم " دو ديفرانسیل مهیج" است.

روفور از ابتدا در دو نسخه دو و چهار درب تولید شد. در كشور امريکا براي اولین بار، نمونه 2 لیتري روفور با قدرت 120 اسب بخار عرضه شد. در آن زمان هر دو مدل ديفرانسیل جلو و دو ديفرانسیل به دو صورت گیربکس ۵ دنده دستي و ۴ دنده اتوماتیک در بازار امريکا موجود بود.

روفور در سال 1997 به عنوان خودروي سال شناخته شد و در سال 1998 طراحي آن مورد بازبینی قرار گرفت. قدرت موتور آن نیز از 120 به 127 اسب بخار افزايش يافت. در سال 1999 نمونه دو در روفور جاي خود را به نمونه پنج در داد. اين خودرو در ژاپن با موتور 2 لیتر و قدرت موتور 177 اسب بخار نیز عرضه شده بود.

دومین نسل روفور در اواسط سال 2000 به دو صورت 3 و 4 درب به فروش رسید. تمامي مدل هاي با موتور 2 لیتري و ۴ سیلندر دارای زمان بندي متغیر سوپاپ VVT)) بودند كه منجر به قدرت و گشتاور بالاتر و مصرف سوخت كمتر مي شد.

نسل دوم روفور در چند مدل ارائه شده بود كه شامل مدل NV  با تک ديفرانسیل و مدل های GX ،NRG و  VX به صورت دو دیفرانسیل (AWD) بود.

در اواخر سال 2003 مدل جدید با طراحي به روز ، تجهیزات بیشتر و در برخي بازارها با موتور جديد معرفي شد. مدل 2 لیتري روفور به نسخه 2.4 لیتري آن تبديل شد و 161 اسب بخار را تولید مي كرد. مصرف سوخت آن نیز 2% بهبود يافته بود.

نسل دوم روفور در استرالیا هم موفقیت چشمگیري داشت بطوري كه تبديل به پرفروش ترين خودروي سال 2001 در استرالیا شد. نکته جالب اين بود كه نسل دوم روفور در امريکا بیشترين سهم را در میان رانندگان خانم بدست آورد.

روفور از اين جهت براي خانم ها جذاب بود كه حداقل هاي يک خودروي سدان را دارا بود و ضمن اينکه بالابودن صندلي آن و راحتي رانندگي با آن نیز منجر به افزايش جذابیت اين خودرو براي خانم ها می شد.

تويوتا روفور براي سال 2006 مجددا طراحي شد و بر اساس يک پلت فرم كاملا جديد در نوامبر 2005 وارد بازار شد. روفور جديد از سیستم فرمان برقي ((EPS استفاده مي كرد. نسل سوم روفور در دو نسخه ارائه شده بود، مدل كوچک و بزرگ.

مدل كوچک تر آن فقط در بازار ژاپن، اروپا و نیوزلند و مدل بزرگتر آن در كشورهايي همچون استرالیا و امريکاي شمالي به فروش مي رسید.

در سال 2008 ، این مدل روفور بازنگري شد و يکسري تغییرات روي آن انجام و موتور كاملا جديد براي آن طراحي شد. مدل جديد با جلو پنجره و سپر متفاوتي بود و همچنین مدل اسپرت آن داراي اسپويلر بزرگتر و برخي جذابیت هاي ظاهري بود.

آپشن هاي جديد روفور شامل چراغ هاي راهنما روي آينه ها، دوربین عقب، نويگیشن ماهواره اي، سیستم ورود بدون كلید به خودرو، استارت دكمه اي و نمايشگر چندگانه روي آمپر بود.

در سال 2009 ، اولین خودروي روفور دو ديفرانسیل وارد بازار كانادا گرديد. در سال ۲۰۱۱ روفور دچار يک تغیير (FaceLift) جدید شد.

نسل چهارم روفور در نوامبر 2012 در نمايشگاه خودروي لس آنجلس معرفي شد. موتور اين نسل از روفور در نمونه هاي 2 و 2.5 لیتري 4 سیلندر ، 2 و 2.2 لیتري توربو ديزل با گیربکس 6 دنده دستي، اتوماتیک CVT ، و 6 دنده اتوماتیک موجود بود.

و اما این کراس اوور محبوب که نسل های مختلف آن نیز توسط ایرتویا نماینده انحصاری تویوتا، در ایران عرضه و با استقبال بی نظیری روبرو شده است، هم اکنون در جدید ترین مدل خود یعنی 2017 توسط ایرتویا به زودی به لیست خودرو های کراس اوور موجود در کشور اضافه خواهد شد.

همچنین علاقه مندان به برند تویوتا، به عنوان ارزشمند ترین برند خودرویی دنیا، می توانند آخرین اخبار مربوط به این کمپانی و اطلاعات مربوط به زمان دقیق عرضه خودروی روفور 2017 را همراه با شرایط فروش آن از شعب فروش و یا وب سایت رسمی ایرتویا دریافت نمایند.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"