کد خبر: ۴۵۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵
جریان بی منطق قیمت خودرو در ایران

فکر افزایش قیمت خودرو نیز اشتباه فاحشی است

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است هر گونه افزایش قیمت خودرو در شرایط کنونی غیر منطقی بوده و به مصلحت خودروسازی کشور نیست.

سید مهدی مقدسی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به برنامه دولت در خصوص نرخ ارز ، اظهار داشت : دولت اعلام نموده که به هیچ وجه سیاست افزایش نرخ ارز را دنبال نمی کند و بانک مرکزی با سیاست های اعمالی به طور قطع به دنبال کنترل قیمت بوده تا نرخ ارز متعادل شود.

وی تصریح کرد : با توجه به شرایط موجود و سیاست های کنترلی دولت ، به هیچ عنوان ضرورتی به افزایش قیمت خودرو نیست و در شرایطی که فضای روانی بر بازار خودرو حاکم است نباید افزایش قیمتی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت خودرو در شرایط کنونی هیچ گونه توجیهی ندارد ، اظهار داشت : امروز به میزان کافی بازار خودرو به لحاظ تقاضا افت کرده است بنابراین هر گونه افزایش قیمت بر افت بیشتر تقاضا در بازار خودرو دامن خواهد زد.

وی افزود : هر کسی که در این شرایط به افزایش قیمت خودرو حتی فکر کند اشتباه فاحشی کرده است .

نماینده اراک در مجلس دهم در ادامه به تاثیر ارز تک نرخی  بر بازار خودرو پرداخت و گفت : در صورتی که ارز تک نرخی شود تکلیف همه روشن شده و ثبات بیشتری در بازار ایجاد خواهد شد.

مقدسی افزود : با اجرای سیاست ارز تک نرخی ، دیگر رانتی در بازار وجود نخواهد داشت و قیمت ها مشخص و شفافیت در قیمت در بازار خودرو بوجود خواهد آمد.

وی با توجه به تاثیر پذیری قطعات از نرخ ارز تاکید کرد : امروز افزایش قیمت قطعات نیز اصلا توجیهی نداشته  و بلکه شرکتها باید به دنبال کاهش هزینه تولید باشند .

وی گفت : متاسفانه هم اکنون قیمتها ، افزایش بدون منطقی دارد و در صورت تاثیر پذیری نرخ ارز بر خرید شرکتها نیز باید قطعه سازان و خودروسازان نسبت به کاهش سایر هزینه ها اقدام کنند چیزی که در دنیا نیز مرسوم است .

وی تاکید کرد : افزایش بهره وری ، کاهش بهره های بانکی ، کاهش نرخ مالیات و سایر هزینه قطعا می تواند در کاهش هزینه تولید موثر باشد .

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"