کد خبر: ۴۵۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۵

هیچ مذاکره ای منتهی به عقد قرارداد قطعی پژو با قطعه سازان نشده است

 به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن قطعه سازان می گوید : تاکنون هیچ مذاکره ای منتهی به عقد قرارداد قطعی پژو با قطعه سازان نشده و همچنان طرف فرانسوی در فاز آنالیز قیمت قرار دارد.

مازیار بیگلو در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با تاکید بر اینکه همچنان پژو در حال استعلام وضعیت واحدهای قطعه سازی کشور برای آغاز تولیدات مشترک است، اظهار داشت : استعلام‌هایی که تاکنون دریافت شده مربوط به قطعات بدنه، تزئینات داخلی و قطعات عمومی و مکانیکال است و هنوز شرکت پژو هیچ درخواستی برای استعلام واحدهای قطعه‌سازی برای تولید قطعات های تک ، ایربگ،  ECU ، موتور و گیبرکس نداشته است.

عدم ورود پژو به تولید قطعات های تک و پیش بینی از دست رفتن فرصت همکاری شریک فرانسوی

وی تاکید کرد : عدم ورود پژو به تولید قطعات های تک این نگرانی را در ما ایجاد کرده که شریک فرانسوی زمان را برای تولید مشترک قطعات استراتژیک و های تک در محصولات جدید از دست بدهد.

وی با اشاره به پیش بینی روند همکاری  قطعه سازان داخلی با شرکت پژو تصریح کرد : انتظار می رود در جریان همکاری با پژو ، حداقل قطعه سازان بزرگ حضور پررنگی داشته باشند.

وی در خصوص حضور سایر قطعه سازان گفت : این جریان بسته به نوع محصول ، قیمتی تعیین شده  ، پارتنر خارجی ، سطح دانش و تکنولوژی واحدها دارد که قطعا زمانبر بوده ، چرا که مستلزم آنالیز است و باید مقایسه ای بین قیمت های خارجی و داخلی صورت گیرد.

وی گفت : انتظار می رود حداقل 10 ، 20 قطعه ساز اول این صنعت در همکاری با پژو حضور داشته باشند و سایر قطعه سازان نیز باید حمایت شوند تا در این مسیر قرار گیرند.

وی همچنین با اشاره به زمان آغاز تولید قطعات در کشور تصریح کرد : اینکه چه زمانی قرار است تولید این قطعات مورد نیاز در زنجیره تامین محصولات مشترک در داخل آغاز شود و چه زمانی به عمق مورد نظر در داخلی سازی ها  دست خواهیم یافت همگی مووعاتی هستند که قطعه سازان و خودروسازان پی گیر آن می باشند و مذاکرات در این خصوص بی وقفه ادامه دارد.

دبیر انجمن قطعه سازان در ادامه با توجه به روال کند انتخاب قطعه سازان برای همکاری با پژو ، گفت :  هر چند سرعت انتخاب قطعه سازان برای همکاری با پژو بسیار کم است اما از سویی معتقد به سرعت زیاد نیستیم چرا که سرعت بالا از کیفیت انتخاب سازنده می کاهد.

بیگلو افزود : در حال حاضر جلسات با قطعه سازان در حال برگزاری است اما قطعا می توان نتایج بهتری را از این جلسات انتظار داشت. 

وی همچنین با توجه به وضعیت همکاری شرکای خارجی در جریان تمدید تحریم ها ، گفت : این تحریم ها در وضعیت همکاری با رنو با توجه به سرمایه گذاری که در ایران داشته مشکلی ایجاد نخواهد کرد همچنین پژو نیز بارها تاکید نموده که قصد ماندن در بازار ایران را دارد و تحت هیچ شرایطی از ایران خارج نخواهد شد و ما نیز خوشبین و امیدواریم چنین اتفاقی رخ دهد.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"