کد خبر: ۴۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۷ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۷

خودروسازان به تدوين برنامه جامع ارتقاي رضايتمندي مشتريان مکلف شدند

به گزارش خبرخودرو ، خودروسازان کشور مکلف شدند برنامه جامعي را براي ارتقاي سطح رضايتمندي مشتريان تدوين کنند.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، دبير شوراي سياستگذاري خودرو با بيان اينکه پنجمين جلسه اين شورا ديروز با حضور وزير صنايع و معادن و خودرو سازان برگزار شد افزود: در اين جلسه وزير صنايع و معادن، خودروسازان را به اين برنامه ريزي مکلف کرد.

مظفر اعواني افزود: شوراي سياست گذاري خودرو در اين جلسه مصوب کرد نمايندگي هايي که خودروها را ناقص تعمير کنند يا به علت مشکل در تعمير باعث برگشت خودرو به نمايندگي شوند، جريمه خواهند شد.

وي اضافه کرد:‌ در اين جلسه همچنين مصوب شد خودروهايي که مدت زماني را در تعميرگاه و نمايندگي ها متوقف مي مانند اين زمان به مدت گارانتي آنها اضافه شود.

اعواني بااشاره به اينکه اين جلسات هر دوهفته يک بار برگزار مي شود گفت:‌ در اين جلسات شرکت بازرسي کيفيت و استاندارد ايران گزارش هايي را در خصوص کيفيت خودرو هاي توليدي کشور ارائه مي کند.

وي افزود:‌ براساس گزارشي که از شکايت هاي ارسالي به وزارت صنايع و معادن ارائه شد ميزان اين شکايت ها در 6 ماهه دوم سال گذشته درمقايسه با 6 ماهه اول بيشتر شده است که اين موضوع با توجه به افزايش توليد طبيعي است.

اعواني گفت:‌ دراين جلسه مقرر شد ميزان خدمات براي مشتريان خودروها در کميته کيفيت و خدمات پس از فروش شوراي سياستگذاري خودرو هدف گذاري شود و خودروسازان موظف به اجراي آن هستند.

وي با اشاره به تصويب قانون حمايت از حقوق مصرف کنندگان خودرو در مجلس شوراي اسلامي گفت:‌ مصوبات جلسات شوراي سياستگذاري خودرو درآيين نامه مربوط به اين قانون به عنوان پيشنهاد هاي وزارت صنايع و معادن ذکر شده است و براي تصويب به هيئت وزيران ارسال مي شود.

اعواني گفت:‌ در جلسات گذشته اين شورا نيز مصوب شد نمايندگي هاي دو شرکت ايران خودرو و سايپا در زمينه خودرو هاي تندر 90 خدمات مشترک ارائه بدهند.

وي با بيان اينکه اين مصوبه ازخرداد امسال اجرا مي شود گفت: دارندگان خودرو تندر 90 مي توانند به هر يک ازنمايندگي هاي اين دوشرکت براي دريافت خدمات مراجعه کنند.

اعواني گفت:‌ نصب برچسپ سوخت بر روي خودروها نيز از مصوبات اين شورا است که در حال اجراست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"