کد خبر: ۴۵۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۸ دی ۱۳۹۵

قیمت های جدید خودرو بر اساس تصمیمات سال آینده ، اتخاذ و اعمال شود

به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید : افزایش نرخ ارز اقدام مقطعی است و نمی توان به سرعت اثرات این وضعیت را بر جریان تولید و هزینه خودروسازان محاسبه نمود.

فریدون احمدی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : البته دولت وعده داده است که تلاش می کند این وضعیت را متعادل نماید ضمن اینکه بر اساس برنامه بودجه 96 ، پیش بینی می شود سال آینده ارز تک نرخی شود.

وی تاکید کرد : در صورتی که این اتفاق رخ دهد قطعا تصمیمات جدی تری گرفته خواهد شد.

وی گفت : در شرایطی که خودروسازان با توجه به تاثیر نرخ ارز بر هزینه ها خواستار افزایش قیمت خودرو هستند، آیا در صورت کاهش نرخ ارز در ماههای آتی نیز ، قیمت ها را کاهش خواهند داد ؟

وی با تاکید بر اینکه نباید درجه حساسیت شرکتها نسبت به نوسانات ارزی تا این میزان بالا باشد ، افزود : امروز مشتری خواستار ثبات و پایداری در قیمت هاست قطعا تاثیر این نوسانات بر قیمت خودرو نه تنها برای متقاضیان و بازار خودرو مناسب نیست بلکه برای تولیدکننده نیز شرایط خوبی را به همراه نخواهد داشت.

وی گفت : پیشنهاد می شود که خودروسازان به نحوی باقی مانده امسال مدیریت کنند تا با تک نرخی شدن ارز در سال آینده ، قیمت های جدید را بر اساس تصمیمات سال آینده ، اتخاذ و در قیمت ها اعمال نمایند.

وی تصریح کرد : البته انتظار می رود که خودروسازان در طول سال قیمت ها را افزایش ندهند چرا که امروز افزایش قیمت ها در کالایی مثل خودرو اقدام خوبی در وضعیت کنونی بازار نیست.

وی با اشاره به افزایش هزینه تولید در واحدهای قطعه سازی در راستای افزایش نرخ ارز و مواد اولیه ، گفت : امروز خودروساز و قطعه ساز در یک زنجیره قرار دارند ، بنابراین در جریان تولید خودرو ، باید هزینه ها یکپارچه دیده شده و توسط خود شرکتها مدیریت شود.

نماینده  زنجان و طارم در مجلس دهم اظهار داشت : اینکه با کوچکترین نوسانی قیمت خودرو افزایش یابد. قطعا حرکت خوبی نخواهد بود.

احمدی با اشاره به اینکه ثبات در قیمت ها از امتیازات بازار خودرو است ، افزود : چنانچه خودروسازان خواهان دستیابی به بازار خوبی هستند باید قیمت ها را تعدیل نمایند.

وی گفت : نقطه ایده آل در این شرایط ، کسب رضایت مصرف کننده و تولیدکننده است مصرف کننده باید احساس کند که با قیمتی مناسبی خودرو را خریداری کرده و تولیدکننده نیز سود سرمایه را بدست آورده و احساس کند تولید مفیدی و موثری را داشته است.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"