کد خبر: ۴۵۶۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۵ دی ۱۳۹۵

نامه سرگشاده دبیر انجمن خودروسازان ایران به دکتر قالیباف

به گزارش خبرخودرو،در پی انتشار خبر خرید اتوبوس های روسی توسط شهرداری تهران ، دبیر انجمن خودروسازان ایران اقدام به ارسال نامه سرگشاده ای به شهردار تهران نموده است که در ادامه از نظر می گذرد:

در حالیکه مقام  معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی -  اقدام و عمل و استفاده از ظرفیتهای تولید داخل تاکید مکرر فرموده اند، از جنابعالی که خود را سرداری ولایتمدار می دانید بسیار بعید و دور از ذهن است که خط مشی چند سال گذشته شهرداری  تهران، موسوم به نهضت خرید اتوبوس از چین را  توسعه  بیشتری داده و مشمول  خرید اتوبوس های روسی هم بنمایید.

1-       چند سال پیش، قبل از به راه  افتادن نهضت یاد شده، خدمت معاون شما رسیدیم.  مشخصات اتوبوس های تولید داخل و قیمت آنها را ارائه کردیم و حتی اعلام آمادگی کردیم هر اتوبوسی با هر مشخصاتی را با قیمت رقابتی تولید می کنیم. اما متاسفانه نتوانستیم جلوی نهضت استفاده از خط  اعتباری فاینانس چینی را بگیریم.

2-       مدتی بعد مجدداً خدمت ایشان رسیدیم. فرمودند عجله داریم و نمی توانیم منتظر تولیدات داخل باشیم. پیشنهاد کردیم لااقل فروشنده چینی را موظف کنید که با تولیدکننده ایرانی همکاری کند و تولید اتوبوس ها را با حداکثر استفاده از ظرفیت داخلی، در ایران  دنبال کند. قول همکاری دادند، اما.....؟؟؟

3-       در حالیکه در  چند سال گذشته به خاطر کمبود بودجه دولت، تولید 12 اتوبوس ساز  داخلی یا متوقف و یا در حداقل قرار دارد، خبر امضا قرارداد  خرید  900 دستگاه اتوبوس روسی با حمایت و پشتیبانی بانک شهر ( متعلق به شهرداری  تهران) خبری بس ناگوار برای صنعتگران کشور است.

4-       صداقت سردار ولایتمدار را ، در اقدام  و عمل او به  فرمایشات مولایش میسنجند  و نه به لق لقه زبان!!

 

احمد نعمت بخش

دبیر انجمن خودروسازان ایران

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"