کد خبر: ۴۵۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۲۱ دی ۱۳۹۵

ایجاد بسترهای لازم برای حضور سرمایه گذار خارجی در صنعت خودرو

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت : جذب سرمایه گذار خارجی در صنعت خودرو و انعقاد قرارداد با شرکتهای خارجی نیازمند تغییر رویه تولید در این صنعت است.

عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : جریان تولید خودرو در کشور باید از چهارچوب منافع شخصی خارج شود و مسئولین بجای بخشی نگری به پیشرفت این صنعت توجه نمایند.

وی با اشاره به فضای موجود برای حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت خودرو تصریح کرد: جلوگیری از ورود سرمایه گذاران خارجی به عرصه خودروسازی کشور منجر به سرکوب استعدادهای تولیدی و مانع ورود تکنولوژی های نوین در این زمینه خواهد شد.

وی افزود : انعقاد قرارداد با سرمایه گذاران خارجی نیاز به بهبود شرایط و همکاری نظام بانکی دارد در حالی که متاسفانه در این زمینه بانک ها توجه چندانی به منافع ملی نداشته و نگاهی صرفا اقتصادی به قراردادها دارند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز تولید و عرضه خودروهای باکیفیت و ایمن در کشور نیازمند انتقال دانش و استفاده از تجهیزات مدرن است که مسلما از طریق انعقاد قرارداد با سرمایه گذاران خارجی محقق خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان اذعان داشت: خودروسازان و مسئولین ذیربط بایستی به تغییر روند تولید خودرو در کشور بپردازند همچنین نسبت به وظایف کاری خود متعهد و همچون خودروسازان بزرگ جهانی به ارزش های صنعت خودروسازی پایبند باشند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"