کد خبر: ۴۵۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۵

صادرات ، کلید ارتقا صنعت خودرو ایران

به گزارش خبر خودرو، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ، ورود سرمایه گذار خارجی و انتقال تکنولوژی را گزینه ای مهم در جهت تغییر در جریان کنونی صنعت خودرو ایران می داند.

محمد رضا منصوری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار می کند : در کنار ورود تکنولوژی های جدید و حضور سرمایه گذاران خارجی ، استفاده از مدیران توانمند و اموزش نیروی های متخصص قطعا می تواند مسیر کلی صنعت خودرو ایران را تغییر داده و موجب تحول در این بخش شود.

وی با اشاره به مسیر توسعه خودروسازی در ایران تصریح کرد : امروز هر گونه قرارداد همکاری با برندهای معتبر خودروسازی در جهان در غالب سرمایه گذاری مشترک با شرکتهای داخلی مسیر توسعه صنعت خودرو ایران را هموار خواهد نمود.

وی تاکید کرد : قطعا در همکاری با شرکای خارجی و مطرح در عرصه خودروسازی شاهد تولید محصولات جدید ، متنوع و با کیفیت خواهیم بود ضمن اینکه این روند موجب هماهنگی صنعت خودرو ایران با استانداردهای روز جهانی گردیده و بسیاری از معضلات حاکم بر این صنعت بهبود خواهد یافت.

به گفته وی هرگاه خودروسازان داخلی بتواند در بحث صادرات خودرو به بازار جهانی ورود پیدا کند آن زمان می توان گفت صنعت خودرو ارتقاء پیدا کرده است.

 نماینده ساوه و زرندیه در مجلس دهم تصریح کرد : تا زمانی که توانمندی در مجموعه خودروسازی ها ارتقاء نیابد امکان رقابت فراهم نخواهد شد.

منصوری با اشاره به سه اصل مهم توانمند سازی مدیریت ، تکنولوژی و آموزش نیروی انسانی متخصص در جهت  رقابت پذیری و دست یابی به استاندارد های جهانی گفت : متاسفانه همچنان در این صنعت تولید بر مبنای استاندارد های جهانی رعایت نمی شود به طوری در بحث مقاوم سازی بدنه خودرو، فولاد فنر به یک آهن معمولی تبدیل شده است.

وی تاکید کرد : تربیت نیروی انسانی توانمند برای تولید محصولات دانش بنیان ، به روز و دارای قدرت رقابت با بازار جهانی از اقداماتی است که باید به طور جدی به آن توجه شود .

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"