کد خبر: ۴۵۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، یک فعال در صنعت قطعه سازی کشور معتقد است که باید روند کاهش هزینه در هر دو حوزه خودروسازی و قطعه سازی کشور عملی شود.

حذف برخی از قطعه سازان بواسطه زور و قدرت خودروسازان

به گزارش خبر خودرو، یک فعال در صنعت قطعه سازی کشور معتقد است که باید روند کاهش هزینه در هر دو حوزه خودروسازی و قطعه سازی کشور عملی شود.

بهرام شهریاری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : متاسفانه مدت هاست فشار کاهش هزینه تنها به قطعه سازان داخلی وارد شده است و خودروسازان خودشان را در حاشیه امن نگه داشتند به جهت اینکه نفوذ دولتی را داشته و در هر شرایطی توانستند با زور به اهداف شان برسند.

وی گفت : متاسفانه خودروسازان با نگاه برده داری و سوء استفاده همواره کارهایشان را در صنعت قطعه سازی به پیش بردند.

وی تصریح کرد : رفع مشکلات کنونی و عوامل موثر بر هزینه تولید در شرکتهای قطعه ساز موضوعی کلان است که باید به صورت کلان نیز برنامه ریزی شود اما قطعا راهکارهایی را در این زمینه برای رفع آن وجود دارد که باید عملی شود.

وی با تاکید بر اینکه راهکارهای بسیاری نیز برای کاهش هزینه در صنعت خودرو وجود دارد ، تصریح کرد : تا زمانی که نگاههای دولتی وجود دارد و شرکتها تنها به دنبال حفظ موقعیت هستند مسلما به این مساله توجهی نخواهد شد.

وی در ادامه با ابراز نگرانی از افزایش مطالبات معوقه قطعه سازان گفت : متاسفانه هر روز میزان مطالبات معوقه قطعه سازان رو به افزایش است و عملا توجه چندانی به وضعیت قطعه سازان در روزهای پایانی سال نمی شود.

وی تصریح کرد : امروز خودروسازان در موقعیتی قرار دارند که ضمن اینکه تعیین کننده زمان باز پرداخت مطالبات قطعه سازان هستند بلکه گاها با تعیین دوره زمانی 3 ماهه مطالبات، این زمان را لطفی در حق قطعه ساز می دانند.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور تاکید کرد : خودروسازان با سوء استفاده از وضعیت قطعه سازان و با افزایش دوره زمانی پرداخت مطالبات و کاهش میزان مطالبات معوقه ، به تدریج دارند قطعه سازان را از بین می برند.

شهریاری تصریح کرد : متاسفانه روز به روز شرایط برای فعالیت قطعه سازان داخلی سخت تر می شودو عملا کسی به این مساله توجهی ندارد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"