کد خبر: ۴۵۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

تحویل اولین سری از کامیون های ولوو با حضور وزیر صنعت و معدن در شرکت سایپا دیزل

 

به گزارش خبر خودرو، تحویل نخستین سری از کامیون های ولوو طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای طی مراسمی با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت و مدیرعامل گروه خودروسازی سایپادر شرکت سایپا دیزل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبر خودرو، مدیرعامل شرکت سایپا دیزل در حاشیه مراسم تحویل اولین سری از کامیون های ولوو اظهار داشت :  امروز 11 دستگاه کامیون FH در قالب طرح نوسازی تحویل متقاضیان طرح نوسازی می شود و تا پایان امسال 100 دستگاه از کامیون های فرسوده نوسازی خواهد شد.

زعفر تنها پور با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 2300 نفر برای حضور در طرح نوسازی کامیون های فرسوده ثبت نام نمودند ، تاکید کرد : بر اساس برنامه زمان بندی شده تحویل خودروی جایگزین این متقاضیان از بهمن ماه امسال آغاز و تا پایان سال 96  به اتمام می رسد.

وی افزود: بر این اساس به هر یک از کامیون در طرح نوسازی کارت طلایی خدمات پس از فروش به ارزش 15 میلیون تومان اهدا می شود که توسط شرکت خدمات فنی رنا این خدمات ارایه می شود.

وی از جمله مزایای کارت طلایی را تداوم خدمات اعلام کرد و افزود :  ویژگی این کارت این است که  پس از پایان دوره گارانتی محصول نیز، ارایه خدمات ادامه خواهد داشت.

وی گفت : بانک عامل در این طرح، بانک توسعه تعاون است که با همکاری این بانک 100 دستگاه کامیون نوسازی می شود.

وی اظهار داشت : در این طرح 300 میلیون تومان تسهیلات با باز پرداخت 5  تا 7 ساله بسته به متقاضیان طرح نوسازی کامیون های فرسوده اعطا می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 130 هزار کامیون بالای 25 سال در جاده های کشور تردد می کنند، اظهار داشت : بر اساس برنامه پنجم توسعه و همچنین در ادامه برنامه ششم توسعه مقرر گردیده تا ظرف 5 سال ، 65 هزار دستگاه کامیون های فرسوده از رده خارج و جایگزین شوند.

وی تصریح کرد : طرح جایگزینی کامیون های فرسوده در چارچوب قراردادی که بین خودروسازان با سازمان راهداری منعقد گردیده اجرایی می شود به طوری که در فاز اول 3500 دستگاه کامیون توسط شرکت سایپا دیزل نوسازی و تا سقف 6 هزار دستگاه نیز قابل افزایش است.

وی یکی از نکات مثبت این طرح را ارایه 9 درصد از تسهیلات توسط سازمان راهداری ذکر کرد و افزود : بر این اساس 11 درصد از تسهیلات توسط متقاضی و بخشی از هزینه ها نیز که حدود 6 درصد است توسط خودروسازان پرداخت خواهد شد.

مدیر عامل شرکت سایپا دیزل با اشاره به ظرفیت تولید سالانه 15 هزار دستگاه خودرو در شرکت سایپا دیزل تصریح کرد : شرکت سایپا دیزل برای حضور در طرح نوسازی کامیون های فرسوده محدودیت ظرفیت و تولید ندارد و محدودیت اصلی ارائه تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان است .

تنها پور تصریح کرد: امید است ظرف 5 سال ، نوسازی 65 هزار دستگاه کامیون فرسوده محقق شود.

وی همچنین در خصوص آغاز فروش کامیون های رنو گفت : پیش فروش این کامیون ها آغاز شده است واز مرداد ماه سال آینده رنو جدید مدل D به جای میدلام سابق جایگزین خودروهای مشابه خواهد شد.

وی همچنین خبر واگذاری بخشی از سهام  سایپا دیزل به ولوو را تکذیب کرد و گفت : هیچ برنامه ای برای واگذاری سهام شرکت سایپا دیزل به شرکت ولوو نداریم.

وی همچنین با اشاره به شرکای تجاری شرکت سایپا دیزل گفت : در حال حاضر شرکت های لوو، رنو ، دانگ فنگ ، فوتون 4 شریک تجاری شرکت سایپا دیزل محسوب می شوند به طوری که هم اکنون در کلیه  سگمنت های از باری ، سبک ، کمپرسی و کشنده ظرفیت تولید در شرکت سایپا دیزل وجود دارد.

وی گفت : شرکت سایپا دیزل تلاش دارد تا در بحث نوسازی کامیون های فرسوده بیشترین سهم را داشته باشد.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"