کد خبر: ۴۵۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
عرضه دو محصول جدید سایپا تا پایان امسال

عرضه اولین محصول مشترک سایپا با سیتروئن تا پایان سال 96

به گزارش خبر خودرو، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا از عرضه اولین محصول مشترک با شرکت سیتروئن فرانسه تا پایان سال آینده خبر داد و گفت : قرارداد سایپا با سیتروئن نهایی شده است و به زودی با نقل و انتقال سهام سایپا کاشان ، همکاری با سیتروئن آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبر خودرو ، مهدی جمالی در حاشیه مراسم تحویل نخستین سری از کامیون های ولوو در شرکت سایپا دیزل در خصوص همکاری با شرکت کیا موتورز گفت : هر شرکتی که علاقه مندی به سرمایه گذاری داشته باشند قطعا شرکت سایپا نیز با آن همکاری خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره  به طراحی پلت فرم SP 100  در شرکت سایپا اظهار داشت : از خرداد ماه سال آینده اولین محصول بر روی پلت فرم SP100 تولید و از اواخر سال آینده اولین سری از محصولات بر روی این پلت فرم به بازار عرضه می شود.

مدیر عامل سایپا در ادامه در خصوص برنامه ای این شرکت به منظور ارتقای کیفی  محصولات گروه  گفت : وزارت صنعت، معدن و تجارت هر سال استانداردهای تولید خودرو را سختگیرانه تر میکند و برای سال آینده نیز 11 استاندارد جدید به استانداردهای تولید خودروهای سواری افزوده شده است که باید بر روی همه محصولات شرکت اعم از ایکس 100 ، ایکس 200  و محصولات جدید اجرایی شود .

جمالی افزود : در این راستا تا پایان سال 97 نیز 81 استاندارد  اروپا نیز در کشور اجباری می شود  از این رو هر محصولی که قادر به پاس نمودن استاندارد نباشد مجوز شماره گذاری را دریافت نخواهد کرد.

وی همچنین در خصوص عرضه محصول جدید این شرکت گفت : ساینا اتومات نیز تا پایان سال به بازار عرضه می شود .

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب ناوگان حمل و نقل جاده ای در کشور گفت :  متاسفانه به دلیل آمار بالای ناوگان فرسوده سنگین در کشور مصرف سوخت بالایی را در کشور شاهدیم  و در نتیجه  آلانیدگی هوا نیز بسیار بالاست.

وی با توجه با آغاز تحویل اولین سری از کامیون های ولوو توسط شرکت سایپا دیزل در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل در کشور گفت :  شرکت سایپا در راستای حمایت از نوسازی خودروها  و کاهش آلودگی هوا ، پروژه ای در این زمینه تعریف نمود که با همکاری بانک توسعه تعاون ، بانک ملت و بانک دی ،3500  خودرو سنگین را تحویل متقاضیان طرح نوسازی ناوگان جاده ای نماید.

وی افزود : پیش بینی می شود با نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای در کشور ، حداقل  نیمی از سوخت مصرفی در این بخش کاهش یابد این در حالی است که به دلیل فرسودگی ناوگان حمل و نقل سنگین ، میزان مصرف سوخت در کامیون های قدیمی بالای 65 لیتر در 100 کیلومتر است در حالی که در کامیون های جدید به حدود 30 لیتر در 100 کیلومتر می رسد چنانچه با بهبود جریان نوسازی ها ، قطعا این اقدام می تواند در هزینه حمل و نقل و کاهش آلودگی هوا در کشور نیز موثر باشد.

وی اظهار داشت : در بحث نوسازی خودروهای فرسوده سبک نیز گروه خودروسازی سایپا برنامه های خوبی را تدارک دیده است  .

وی گفت :  همچنین در بحث توسعه محصول اقدامات بسیار خوبی در گروه خودروسازی سایپا انجام شده است به طوری که تا پایان امسال دو نوع محصول جدید به بازار عرضه خواهیم نمود ضمن اینکه بر اساس پلت فرم جدیدی که در سایپا طراحی شده حداقل یک محصول جدید نیز به بازار عرضه خواهیم کرد.

وی در خصوص جابه جایی تولید برلیانس H220  از شرکت سایپا به پارس خودرو گفت : با توجه به استقبال بسیار خوبی که از این برند در کشور صورت گرفته است بنا داریم تا مدیریت متمرکزی را بر روی پلت فرم برلیانس داشته باشیم از این رو تولید این محصول به پارس خودرو منتقل گردید.

وی گفت : امید است با این جا به جایی داخلی سازی این محصول را به بیش از 40 درصد افزایش دهیم که پیش بینی می شود تا اواسط سال آینده این برنامه نیز محقق شود.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"