کد خبر: ۴۶۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
اما و اگر های طرح پیشنهادی دولت در واردات خودرو
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است طرح پیشنهادی دولت در خصوص واردات خودرو هر چند دارای ویژگی های مثبتی است اما قطعا نتایج منفی را نیز به همراه خواهد داشت.

طرحی که مستلزم مطالعه و بررسی بیشتری است

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است طرح پیشنهادی دولت در خصوص واردات خودرو هر چند دارای ویژگی های مثبتی است اما قطعا نتایج منفی را نیز به همراه خواهد داشت.

امرالله امینی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : از آنجا که در طرح پیشنهادی دولت تاکید می شود که واردکنندگان باید از شرکتهای مادر مجوز کسب کرده تا ضمن تایید اصالت خودرو ، از جریان خدمات پس از فروش قوی برخوردار شوند قطعا از نکات بسیار مهم و قابل توجهی است که موجب نظارت بر واردات خودرو خواهد شد اما به نظر می رسد در جریان این تصمیم بازار واردات نیز انحصاری شود.

وی تصریح کرد : البته انحصاری که به نظر می رسد بیشتر در اختیار برخی از خودروسازان داخلی قرار خواهد گرفت چنانچه در این جریان تعدادی از شرکتهای خودروساز اقدام به ورود برخی برندهای خارجی نموده و تا حدودی بازار خودروهای وارداتی را نیز تصاحب خواهند کرد.

وی تاکید کرد : هر چند مساله بعدی در طرح پیشنهادی دولت ، تولید برخی برندهای خارجی است که مطمئنا این اقدام به سهولت در داخل کشور فراهم نخواهد شد.

وی گفت : در صورتی که روال گذشته بر جریان واردات خودرو ادامه یابد به نظر می رسد بهتر از طرح اخیر پیشنهادی است هر چند باید برخی از کاستی ها و نواقص در طرح های قبلی برطرف شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد : مسلما طرح اخیر دولت در خصوص واردات خودرو نیازمند مطالعه و بررسی بیشتری دارد و به نظر می رسد تا حدودی عجولانه است.

امینی افزود : البته شورای رقابت در حال بررسی است تا مانع از اجرای این طرح پیشنهادی دولت در خصوص واردات خودرو شود.

وی گفت : استدلال های اخیری  که در خصوص واردات خودرو مطرح می شود چندان قوی نیست و پیش بینی می شود اجرای آن موجب انحصار و افزایش قیمت در بازار وارداتی ها شود.

وی گفت : البته اجرای این طرح تا حدودی به نفع مصرف کنندگان داخلی است هر چند به نظر می رسد ارائه خدمات پس از فروش این خودروها  با شرایط موجود ، هزینه بیشتری را به مصرف کنندگان تحمیل نماید.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"