کد خبر: ۴۶۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
درخواست مهم مشتریان ایرانی از خودروسازان

خودروسازان به دنبال ارتقاء استانداردهای ایمنی و کیفی باشند

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر کیفیت به عنوان یکی از مهم ترین اولویت های مجلس در صنعت خودرو  اظهار داشت :  شرکتهای خودروساز باید به دنبال ارتقاء استانداردهای کیفی و ایمنی  در تولید خودرو باشند.

سید مهدی مقدسی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : هر چند خودروسازان در جهت ارتقای کیفیت و استانداردهای تولید گام هایی را برداشتند اما همچنان تنها خواست مشتریان داخلی، کیفیت و افزایش ایمنی و استاندارد تولیدات شرکتهاست چنانچه به نظر می رسد تاکنون رضایت کاملی در این زمینه حاصل نشده است.

وی تصریح کرد : در چنین شرایطی قطعا توجه به حداقل استانداردها مطلوب صنعت خودرو ایران نیست و باید در این حوزه و ارتقاء تولید و کیفیت خودرو و قطعات تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد : در صورتی که خواستار کاهش ورود خودروهای وارداتی و گاها بی کیفیت به کشور هستیم راهی جزء توجه به ارتقاء استاندردها و کیفیت در صنعت خودرو نداریم.

وی گفت : توجه به کیفیت و ارتقاء استانداردهای تولید از نکات مهم و  مورد توجه مصرف کنندگان داخلی است از این رو ضرورت دارد تا بخشی از منابع مالی خودروسازان در حوزه  تحقیق و توسعه سرمایه گذاری شود تا این جریان نهایتا موجب طراحی ،های جدید و افزایش آپشن های ایمنی  و ارتقاء  استانداردهای تولید و کیفی خودروها و  حفظ و بقای شرکتهای خودروساز شود.

وی همچنین با توجه به نقش مهم تولید قطعه استاندارد در عرضه محصول با کیفیت و استاندارد یاد آور شد : مسلما بکارگیری قطعات با کیفیت و استاندارد علاوه بر تولید محصولی با کیفیت ، در روند ارائه خدمات نیزمناسب نیز نقش موثری خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به برخی تفاهمات و قراردادهای همکاری مشترک با شرکتهای صاحب برند در دنیا ، اظهار داشت : پیش بینی می شود قراردادهای اخیر همکاری با شرکتهای خارجی ضمن عرضه محصولات جدید و پاسخ گویی به نیاز بازار در ارتقاء کیفیت و ایمنی و استاندارد تولیدات خودروسازان تاثیر گذاشته و موجب حلب رضایت مصرف کنندگان ایرانی شود.

نماینده مردم اراک در مجلس دهم با اشاره به عدم توجه به نقش بخش خصوصی در صنعت خودرو خاطر نشان کرد : با عدم توجه به حضور بخش خصوصی و وجود نگاه دولتی به کارها  مسلما فضای صنعت خودرو ایران رقابتی  نخواهد شد این در حالی است که با خصوصی سازی صنع خودرو ، ضمن ایجاد رقابت پذیری ، ارتقاء کیفیت و ایمنی و استانداردها محقق گردیده و رقابت پذیری در صنعت خودرو ایران شکل خواهد گرفت.

مقددسی تاکید کرد : پیش بینی می شود با کاهش سهم  دولت در صنعت خودرو و واگذاری سهام شرکتهای خودروسازی به بخش خصوصی ، صنعت خودرو ایران هر چه بهتر مسیر توسعه و پیشرفت را طی نمایند .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"