کد خبر: ۴۶۲۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۵
گام مهم قطعه سازان برای تولید در تراز جهانی
به گزارش خبر خودرو، یک فعال در صنعت قطعه سازی کشور می گوید : در حال حاضر قطعه سازانی در ایران فعالیت دارند که با کمک شرکتهای خودروساز خارجی قادرند در تراز جهانی فعالیت نمایند.

آیا قطعه سازان داخلی در تجربه جدید خودروسازان خارجی حضور پر رنگی دارند؟!

به گزارش خبر خودرو، یک فعال در صنعت قطعه سازی کشور می گوید : در حال حاضر قطعه سازانی در ایران فعالیت دارند که با کمک شرکتهای خودروساز خارجی قادرند در تراز جهانی فعالیت نمایند.

محسن رزم خواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به اینکه ارتقاء تولید و کیفیت نیازمند توسعه سرمایه گذاری است ، اظهار داشت  : البته برای اینکه در تراز جهانی تولید کنیم نیازمند ماشین آلات تولیدی پیشرفته هستیم که عملا برای این موضوع هیچ برنامه ای وجود ندارد .

وی تصریح کرد : امروز در دنیا دولت ها به حمایت از تولیدکنندگان می آیند چرا که خرید ماشین آلات پیشرفته برای ارتقاء کیفیت و از سویی هزینه طراحی قطعات جدید و به روز نیازمند سرمایه گذاری بیشتر است.

وی اظهار داشت : چنانچه همکاری مشترکی میان  شرکتهای داخلی و خارجی شکل بگیرد اما در این میان شرکتها در بخش دانش مهندسی و ماشین آلات و تجهیزات و تست و کنترل  سرمایه گذاری نکند باز همان شرایط  گذشته تکرار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد : در شرایطی که برای همکاری ها ایجاد شده است خودروساز خارجی برای اینکه در تجربه جدید خود موفق شوند باید همکاری کاملی با قطعه سازان ایرانی داشته و آنها را در زنجیره تامین خود وارد نمایند.

وی گفت : البته برای اینکه صنعت خودروسازی ایران نیز در جریان این مشارکت ها خواستار  پیشرفت است باید هماهنگی محکم و قوی بین قطعه ساز و خودروساز داخلی ایجاد شود.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور تصریح کرد : در شرایط کنونی کشور ، جریان توسعه در صنعت خودرو ایران همکاری با شرکایی را می پذیرد که کمک نمایند تا شرکتهای tire one در ایران تشکیل شود.

رزم خواه همچنین بر لزوم بازنگری در ساختار قطعه سازی ایران تاکید کرد و گفت : البته تحقق این امر نیز مستلزم سرمایه گذاری در صنعت قطعه سازی ایران است و چنانچه سرمایه گذاری مناسبی در این راستا صورت نگیرد در جریان توسعه قطعه سازی ایران تاثیر گذاشته و توسعه در این بخش را با کندی همراه خواهد کرد.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"