کد خبر: ۴۶۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵

خبرگزاری میزان: معاون ایمنی و پیشگیری سازمان آتش نشانی گفت: متاسفانه پاساژ علاالدین پس از 20 سال فعالیت هنوز پایان کار دریافت نکرده و در شرایط ناایمن به فعالیت خود ادامه می دهد.

 
محمود قدیری در نشست دومین همایش ملی آتش نشانی و ایمنی شهری  که در مرکز پژوهش های شرکت ملی نفت برگزار شد گفت: بحث ایمنی و آتش نشانی در جامعه امروز از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده زیرا شاهد هستیم که با تغییر فناوری و به روز شدن تجهیزات ریسک خطر زندگی نیز افزایش یافته است.


وی افزود: در 30 سال اخیر میزان خطرات با توجه به رشد فناوری 3برابر شده و  این را می توان از نظر توسعه حریق میزان خطر پذیری و ... مشاهده کرد.

معاون ایمنی و پیشگیری سازمان آتش نشانی با اشاره به حوادث اخیر اتفاق افتاده در شهر تهران تصریح کرد: در حوادثی مانند حادثه سعادت آباد و یا پونک شاهد بودیم که حریق در طبقات زیرین ساختمان رخ داد اما ساکنان طبقات بالایی به دلیل استنشاق گاز جان خود را از دست دادند.

قدیری مهندسی حریق را یکی از پیچیده ترین رشته های دنیا دانست و اذعان کرد: مهندسی حریق و ایمنی یکی از پیچیده ترین رشته های دنیا به شمار می آید زیرا ترکیبی از انواع مهندسی ها است.

وی بابیان اینکه کشته های حریق 2درصد کشته های حوادث را شامل می شود خاطر نشان کرد: در شرایطی که کشته های حریق تنها 2 درصد کشته های حوادث شهری را شامل می شود باید توجه ویژه ای به محیط های پیرامونی خانه های مسکونی شود.

معاون ایمنی و پیشگیری سازمان آتش نشانی  با تاکید بر لزوم اجرای سیاست های مدیریت ایمنی یکپارچه شهری خاطر نشان کرد: مدیریت ایمنی یکپارچه شهری باید در کشور اجرایی شده زیرا تنها یک نهاد قادر به اجرای مسئولیت ها نیست.

قدیری با اشاره به پایان کار نداشتن پاساژ علاالدین تصریح کرد: متاسفانه پاساژ علاالدین 20 سال است آغاز به کار کرده اما طی این سالها پایان کار دریافت نکرده است.

وی تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که ساختمانهای نیمه کاره مجوز فعالیت دریافت نکنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"