کد خبر: ۴۶۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵
4 جوینت ونچر خارجی در صنعت قطعه سازی قطعی شد
به گزارش خبر خودرو ، دبیر انجمن قطعه سازان از تشکل 4 جوینت ونچر در صنعت قطعه سازی خبر داد و گفت : در سال جاری 4 جوینت ونچر با همتایان خارجی تشکیل و قطعی شده است.

حضور بیش از 100 قطعه ساز درهمکاری با پژو

به گزارش خبر خودرو ، دبیر انجمن قطعه سازان از تشکل 4 جوینت ونچر در صنعت قطعه سازی خبر داد و گفت :  در سال جاری  4 جوینت ونچر با همتایان خارجی تشکیل و قطعی شده است.

به گزارش خبرنگار خبر خودرو ، مازیار بیگلو در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت : در این راستا شرکت پارت لاستیک ،آذین خودرو ، اروند پیشرو و یکی از زیر مجموعه های کروز ،جونت ونچرهایی را با شرکتهای خارجی تشکیل دادند.

وی در ادامه در خصوص تلاش های صورت گرفته برای رفع مشکلات قطعه سازان گفت : به هر میزان اطلاعات انجمن در خصوص قطعه سازان کامل تر باشد قطعا خدمات بهتری را به قطعه سازان ارائه خواهیم نمود.

وی با اشاره به حضور پررنگ انجمن قطعه سازان در اغلب جلسات مربوط به صنعت خودرو و قطعه سازی کشور تصریح کرد : در جلساتی که در شورای سیاست گذاری خودرو و همین طور ایدرو تشکیل می شود همواره انجمن قطعه سازان حضور موثری دارد به طوری که در یکی از این جلسات موضوع تعرفه های سال 96 مطرح گردید.

وی افزود :  در این جلسات از وزارت صنعت و معدن در خواست شد در نرخ تعرفه ها کاهش و یا افزایش را اعمال نمایند و ملاک کاهش و افزایش را بر روی ظرفیت قطعه سازان و قطعات وارداتی و همچنین مسائل کیفی قرار داده شود.

وی تصریح کرد : امروز باید به تمام قطعه سازان این آرامش خاطر را بدهیم که هر جایی که کوچکترین منافعی برای قطعه سازان وجود داشته باشد حتما یکی از اعضای هیات مدیره انجمن قطعه سازان حاضر خواهند بود.

وی همچنین از برنامه ریزی به منظور سازماندهی قاچاق قطعات خبر داد و گفت :  در این راستا بانک اطلاعاتی تشکیل شده است که با دریافت اطلاعات قطعه سازان موجب خواهد شد تا مشکل قاچاق قطعات کاهش یابد.

وی در ادامه به برخی از مشتریان بالقوه قطعه سازی که ناشی از فضای پسا برجام است پرداخت و اظهار داشت : شرکت ایکاپ به نمایندگی از شرکت پژو ، شرکت رنو پارس به نمایندگی از رنو و شرکت فولکس واگن که با شرکت ماموت همکاری دارند سه شرکت بالقوه ای است که در حال حاضر تعاملات بسیار خوبی با این سه شرکت دست یافته ایم.

وی تاکید کرد : هم اکنون این سه شرکت سورس اطلاعاتی شان را از انجمن قطعه سازان بهره مند می شوند به طوری که تاکنون بالای 100 واحد قطعه سازی توسط انجمن به این سه شرکت معذفی شده اند و در حال اماده سازی جهت فعالیت هستند.

دبیر انجمن قطعه سازان در ادامه خصوص همکاری با هیوندایی گفت : تاکنون این شرکت تصمیم قطعی برای تولید نگرفته است ضمن اینکه مدل خودروها نیز در این راستا دقیقا مشخص نشده است.

بیگلو همچنین در خصوص همکاری با سیتروئن اظهار داشت : تاکنون سه خودرو توسط سیتروئن پیسنهاد شده است اما تاکنون این نهایی نشده است.

وی در ادامه به وضعیت همکاری با پژو گفت : در جلسات خوبی که با پژو داشتیم تا کنون 150 قطعه ساز بازدید و اطلاعات آنها ادیت شده است  انتظار می رود ظرف 3 سال با همکاری که شکل می گیرد در صد خودکفایی اولین محصول مشترک پژو با ایران خودرو به 70 درصد برسد.

وی تاکید کرد : امید است در فاز اول و دوم خودکفایی با پژو بیش از 100 قطعه ساز وارد جریان همکاری شوند.

وی همچنین در خصوص فولکس واگن نیز گفت : البته این شرکت همچنان در حال انتخاب سازنده است اما  در روال تعیین قطعه ساز به انجمن مراجعه می کند ضمن اینکه بر اساس اعلام این شرکت کارخانه تولید این شرکت در اواخر سال 96 خط تولید آن ایجاد و در سال 97 تولید محصول را آغاز خواهد کرد.

وی همچنین با اعلام اینکه نگرانی های قطعه سازی در همکاری با پژو برطرف شده است ، تاکید کرد :  پژو  و رنو برای تشویق قطعه سازان در حال فراهم سازی سلز و کارهای صادراتی هستند.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"