کد خبر: ۴۶۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵
اختصاص ارز مبادله ای به قطعه سازان
به گزارش خبر خودرو ، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : در جریان مدیریت خوب شرکتهای خودروساز هم اکنون تولید سایپا از روزی 300 ، 400 دستگاه به عدد 2400 تا 2500 دستگاه در روز رسیده است.

آنالیز قیمت قطعات باید بر اساس نرخ واقعی ارز باشد

به گزارش خبر خودرو ، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : در جریان مدیریت خوب شرکتهای خودروساز هم اکنون تولید سایپا از روزی 300 ، 400 دستگاه به عدد 2400 تا 2500 دستگاه در روز رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبر خودرو ، محمد شهپری در نشست خبری با خبرنگاران با توجه به مدیریت خوب خودروسازان در سال جاری برای رشد تولید خودرو ، به هدف گذاری ایران خودرو برای تولید 600 هزار دستگاه اشاره کرد و اظهار داشت : خوشبختانه ایران خودرو از هدف گذاری خود فراتر رفته است به 670 هزار دستگاه رسیده که حدود 70 هزار بالاتر از هدف گذاری است.

وی در ادامه انجمن جدید قطعه سازان را یکی از پر بارترین و قوی ترین انجمن ها در سال های اخیر دانست و گفت : امید است مجموعه ای که شامل بزرگان قطعه سازی است در شرایط که برای صنعت خودرو و قطعه سازی کشور پیش آمده بتوانند حرکت خوب و موثری در زمینه قطعه سازی کشور داشته باشند.

وی همچنین به تشکیل جلسات متعدد انجمن با مدیران عامل شرکتهای خودروسازی اشاره کرد و اظهار داشت : افزایش قیمت مواد اولیه و نرخ ارز شرایط حادی را برای قطعه سازان ایجاد کرد که در جلساتی که با مدیران عامل شرکتهای خودروساز برگزار گردید مقرر گردید تا این افزایش قیمت ها در سال آینده مورد بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه از اختصاص ارز مبادله ای به قطعه سازان خبر داد و تصریح کرد : در جلسه ای که با معاون اول رئیس جمهور برگزار گردید مقرر شد تا نرخ ارز قطعه سازان به صورت ارز مبادله ای باشد و این دستور به  وزیر صنعت و معدن نیز ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد : در همین راستا معاون رئیس جمهور نیز ابلاغ نمودند به هر میزان که نرخ ارز تعیین شده است باید در آنالیز قیمت خودروساز مشخص و بر اساس آن در نرخ قطعه ساز محاسبه شود.

به گفته وی امروز قطعه سازان در بخش همکاری با ایران خودرو با مشکلی مواجه نیستند.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان،  با اشاره به اینکه ایران خودرو از ابتدای امسال نظم بسیار خوبی در پرداخت مطالبات قطعه سازان داشته است ، تاکید کرد : در جریان تحریم ها مشکلات زیادی برای خودروسازان و قطعه سازان بوجود امد اما خوشبختانه پسا برجام نقش بسیار خوبی در وضعیت تولید و قطعه سازان داشت.

شهپری افزود : با پذیرش برجام بسیاری از قطعه سازان در اندیشه به روزرسانی خطوط تولیدشان هستند و در این راستا با قطعه سازان بزرگ دنیا تعاملات خوبی صورت گرفته ودر این زمینه قراردادهایی منعقد شده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"