کد خبر: ۴۶۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
اصلاح ساختار قانونی ورود قطعات، مستلزم عزم ملی است
به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان معتقد است که خرید قطعات خارجی و عرضه قطعاتی از کانال های غیر رسمی، باعث ضرر و زیان به کل زنجیره خودروسازی و قطعه سازی کشور خواهد شد.

عرضه قطعاتی که باعث ضرر و زیان به کل زنجیره خودروسازی و قطعه سازی کشور می شوند

به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان معتقد است که خرید قطعات خارجی و عرضه قطعاتی از کانال های غیر رسمی، باعث ضرر و زیان به کل زنجیره خودروسازی و قطعه سازی کشور خواهد شد.

پیمان یزدان بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با تاکید بر اینکه بایستی زنجیره تامین خودروسازان مصمم به تامین از قطعه سازان با کیفیت باشند ، اظهار داشت : یکی از مواردی که همواره قطعه سازان و انجمن دنبال نموده ، تاکید بر این مساله بوده که قطعه سازان ایرانی قطعات با کیفیتی را تولید می کنند و بایستی زنجیره تامین خودروسازان به تامین از قطعه سازان با کیفیت مصمم باشد و با این روش تامین قطعات صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه عرضه قطعات بی کیفیت یکی از مشکلات موجود در ارائه خدمات و رضایتمندی مشتریان است ، افزود : در صورت ادامه ورود قطعات به صورت قاچاق به کشور قطعا نمی توانیم به عنوان انجمن قطعه سازان گارانتی را در خصوص این قطعات ارائه نمود.

وی همچنین با توجه به نقش مهم زنجیره تامین خودروسازان در تولید با کیفیت و کسب رضایت مشتریان به ارائه پیشنهادی به وزارت صنعت و معدن به منظور کنترل و نظارت بر واردات قطعات غیر استاندارد و تعیین تعرفه قطعات در این راستا پرداخت و گفت :  امید است با وضع قوانینی که از طریق انجمن قطعه سازان به وزارت صنعت و معدن پیشنهاد می شود شاهد کنترل واردات قطعات غیر استاندارد و تعیین تعرفه قطعاتی باشیم که به صورت رسمی و یا قاچاق وارد کشور می شوند.

وی با اشاره به عدم کنترل و نظارتی کیفی بر جریان ورود قطعات به کشور اظهار داشت : با ارائه این پیشنهادات در نظر داریم تا مانع ورود زنجیره غیر رسمی ورود قطعات  به حوزه تامین و تعمیرات خودرو در کشور شویم .

این عضو انجمن قطعه سازان با تاکید بر اینکه اصلاح ساختار قانونی ورود قطعات مستلزم عزم ملی است ، تصریح کرد :  امروز چنانچه خودروسازی در کره جنوبی از صنعت خودرو ایران پیشی گرفته است به جهت حمایت جدی تر و قوی تر آنها از قطعه سازان بوده است.

یزدان بخش با ابراز تاسف از عدم چنین حمایتی از صنعت قطعه سازی ایران ، افزود : در صورتی که چنین حمایتی از صنعت قطعه سازی ایران نیز صورت گیرد قطعا شاهد عدم ورود قطعات خارجی با کیفیت های نازل به کشور بوده و صرفا قطعه سازان ایرانی تولید نموده و  کنترل و نظارت بیشتری صورت خواهد گرفت به طوری که یک نظام کنترلی و کیفی در این جریان حاکم خواهد شد.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"