کد خبر: ۴۶۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو ، یک فعال در صنعت قطعه سازی کشور با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و کلیه نهادهای موثر در تولید قطعات گفت : با وجود اینکه تمامی آیتم های بهای تمام شده قطعات افزایش یافته است اما این موارد در قیمت قطعات لحاظ نمی شود.

هر گونه سرکوب قیمتی موجب افت کیفی قطعه سازان خواهند شد

به گزارش خبر خودرو ، یک فعال در صنعت قطعه سازی کشور با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و کلیه نهادهای موثر در تولید قطعات گفت : با وجود اینکه تمامی آیتم های بهای تمام شده قطعات افزایش یافته است اما این موارد در قیمت قطعات لحاظ نمی شود.

نصیری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، هر گونه سرکوب قیمتی قطعه سازان را در افت کیفی تولیدات  موثر دانست و تصریح کرد : عدم افزایش قیمت قطعات متناسب با هزینه های تحمیلی می تواند بر کیفیت تولید قطعه سازان تاثیر بگذارد.

وی تصریح کرد : البته قطعه سازان همواره در ارتقاء کیفیت ، مدیریت و کاهش هزینه ها جلوتر از مجموعه های خودروسازی بودند و تلاش نمودند با کنترل فرایندها این جریان را مدیریت نمایند.

وی افزود : امروز بدون توجه به مشکلات موجود ، پرداخت مطالبات و تامین نقدینگی ، راهکاری برای مدیریت بر هزینه های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و جلوگیری از افزایش قیمت قطعات وجود ندارد.

وی در ادامه به روند روز امدی صنعت قطعه سازی ایران همسو با تولیدات جدید پرداخت و گفت : البته قطعه سازان همپای خودروسازان ، قادر به تولید قطعات با کیفیت و با گرید بالا هستند به طوری که این روند جریان مطابق با گزارشات وجود دارد.

وی تصریح کرد : متاسفانه جامعه قطعه سازی در سالهای اخیر به واسطه بحران های ایجاد شده ، با مشکلات جدی مواجه شده است به طوری که در این مدت شرکت هایی که مشکل تکنولوژی و مدیریت داشتند نتوانستند مدیریت کنند .

وی افزود : امروز تنها قطعه سازانی باقی مانده و فعالیت می کنند که صاحب اندیشه و تکنولوژی بوده و در راستای مدیریت قوی توانستند مجموعه هایشان را از چالش و مشکلات حفظ کنند.

وی همچنین به حضور مجدد و آغاز فعالیت دوباره قطعه سازانی که در این مدت ناگزیر به تعطیلی شدند پرداخت و گفت : البته بعید است که با بهبود شرایط قطعه سازانی که در این مدت با مشکل نقدینگی و تعطیلی مواجه شدند بتوانند اقدام به توانمندی سازی نموده و مجددا وارد چرخه تولید شوند.

این فعال در صنعت قطعه سازی تاکید کرد : امروز خودروسازان داخلی که اقدام به تولید خودروهایی با برند بین المللی و جهانی می کنند خود را در این حد و توان می بینند، هر چند قطعه سازان بسیار جلوتر از خودروسازان عمل می کنند.

نصیری با اشاره به اینکه امروز مشکل کیفی خودروها ناشی از استفاده از قطعات چینی در خودروهاست ، افزود : البته قطعه سازان داخلی نقشی در استفاده قطعات چینی ندارند بلکه ورود این قطعات مربوط قطعه سازان دلال صفتی که در دوره های قبلی به شرکتهای خودروسازی نفوذ کردند موجب افت کیفی خودروها شدند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"