کد خبر: ۴۶۳۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵

در بخش مدیریت تعارفات را کنار بگذاریم

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو، وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: در بهره وری صنعت عملکردمان نسبتا خوب است اما در مجموعه ملی وضع چندان مناسب نیست و در بخش مدیریت نیز باید تعارفات را کنار بگذاریم.

مهندس محمدرضا نعمت زاده در چهاردهمین همایش تعالی سازمانی با بیان اینکه بهره وری خمیر مایه تعالی سازمانی است افزود: بهره وری نیروی کار بهتر از بهره وری سرمایه در کشور است و دوستان همت کنند و با یک روش اجرایی بهره وری را مورد مطالعه قرار دهند.

 وی با بیان اینکه روش بهره وری دو گونه است یکی با مطالعات دانشگاهی و آسیب شناسی ،  که اغلب به توصیه و گزارش می انجامد و به نظر من اکثر این مطالعات بی حاصل و در کتابخانه ها باقی می ماند تصریح کرد: با تعارف نمی شود کشورداری کرد و سلامت جامعه را بوجود آورد بلکه باید جدی باشیم .

وی تاکید کرد : معتقدیم با این وضع سالها هم بگذرد بهره وری درست نخواهد شد و باید تصمیم بگیریم که در بخش صنعت ، معدن و تجارت و نیز بانکداری و کشاورزی و غیره  بهره وری را افزایش دهیم .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت یادآور شد : در دنیا بانک ها از محل خدمات ارایه داده شده به سود خود می رسند و بانک های ایرانی نیز باید شیوه های خود را در افزایش سود تغییر دهند.

نعمت زاده با بیان اینکه فوانین و مقررات پولی در برخی موارد بازدارنده است اظهار کرد: در کشور ما بانک ها مجاز نیستند ضمانت نامه ارزی صادر کنند و دنبال این هستیم که آن را آزاد و فضا را برای کار و توسعه باز کنیم.

 

وی افزود: اگر می خواهیم مشکل اشتغال را در کشور حل کنیم باید برخورد جدی داشته باشیم مثل همان کاری که رییس جمهور برای کاهش تورم انجام داد و در هر کاری اگر جدی باشیم به بهره وری می رسیم .

نعمت زاده گفت: سازمان های متعالی و سایر بخش ها می توانند بهره وری دولت را اصلاح کنند و ما در وزارت صنعت ، معدن و تجارت حاضریم به عنوان پایلوت این کار قرار بگیریم .

وی بااشاره به برجام و توفیقات بعد از آن افزود: چرا باید روی مسایلی مثل برجام که خیر ملت در آن است اختلاف داشته باشیم ،در اقتصاد نداشتن ال سی ، مبادله و تجارت با دنیا بسیار سخت است و نباید در چیزهای بدیهی اختلاف داشته باشیم و در مواردی که به خیر صلاح کشور است متحد و همراه باشیم.


 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"