کد خبر: ۴۶۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو ، یک کارشناس صنعت خودرو می گوید : صنعتی که مبتنی بر دانش و فن‌آوری روز باشد حاصل آن کاهش قیمت ،افزایش بهره‌وری و بهبود کیفیت خواهد بود.

تغییرات بنیادی خودروسازان در دو حوزه طراحی و کیفیت

به گزارش خبر خودرو ، یک کارشناس صنعت خودرو می گوید : صنعتی که مبتنی بر دانش و فن‌آوری روز باشد حاصل آن کاهش قیمت ،افزایش بهره‌وری و بهبود کیفیت خواهد بود.

امرالله امینی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : هر چند در صنعت خودرو ایران بخش مهمی از مشکلاتی چون بهره وری پایین و هزینه‌های تولید بالا در صنعت خودرو ناشی از عدم خصوصی سازی و حضور مدیران دولتی بر شرکتهای خودروساز باز می گردد.

وی افزود : در شرایط کنونی ایجاد شده دولت باید با اجرای برخی اصلاحات زمینه کاهش هزینه‌ و افزایش بهره وری در شرکتهای خودروسازی را فراهم نماید تا منجر به ایجاد تناسب در  قیمت و کیفیت خودروهای داخلی شود.

وی تصریح کرد : امروز اولویت صنعت خودرو علاوه بر حرکت در مسیر خصوصی سازی واقعی ، جذب سرمایه‌گذار خارجی برای انتقال تکنولوژی و تولید محصولات جدید، با کیفیت و دستیابی به قیمت رقابتی باید باشد.

وی همچنین تلاش در جهت کاهش سود بانکی را حرکت بسیار خوب در حمایت از تولید در کشور اعلام کرد و گفت : متاسفانه هم اکنون بخشی از هزینه تولید در شرکتهای خودروسازی با نرخ بهره بانکی گره خورده به طوری که این مساله سهم قابل توجهی در هزینه تولید شرکتها دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به تعریف اقتصاد سالم در دنیا اظهار داشت : در کشورها اقتصادی را سالم می دانند که نرخ سود تسهیلات زیر 5 درصد باشد تا  به‌ جای افزایش سپرده‌گذاری در بانک ها ، نقدینگی در جامعه به سمت سرمایه‌گذاری در بخش های تولیدی و صنعتی و بورس حرکت نماید.

امینی همچنبن با توجه به طرح ادامه تولید خودروهایی با پلت فرم قدیمی گفت : صنعت خودرو ایران باید به دنبال تغییرات اساسی و بنیادی در طراحی و کیفیت در تولید بوده و تحول در کیفیت ، رقابت پذیری ، صادرات و طراحی پلت فرم های جدید را از اولویت های خود در برنامه ریزی ها قرار دهند.

به گفته وی در شرایطی که در دنیا هر چند سال یکبار پلت فرم های تولیدی تغییر می کنند و بر اساس آن استانداردها و کیفیت های جدیدی برای تولید تعریف می کنند و نسبت به ایمن سازی خودروها اقدام می کنند چرا باید جریان طراحی پلت فرم های جدید در خودروسازی ایران در چنین موقعیتی قرار داشته باشد.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"