کد خبر: ۴۶۵۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
تاثیر رشد تیراژ تولید خودروسازان بر اوضاع قطعه سازان
به گزارش خبر خودرو، یک فعال در صنعت قطعه سازی ایران می گوید : هر چند در سال 95 رشد 40 درصدی تولید نسبت به سال گذشته رخ داده اما تاکنون میزان تولید به شرایط گذشته بازنگشته است.

عدم دستیابی به تیراژ گذشته تولید

به گزارش خبر خودرو، یک فعال در صنعت قطعه سازی ایران می گوید : هر چند در سال 95 رشد 40 درصدی تولید نسبت به سال گذشته رخ داده اما تاکنون میزان تولید به شرایط گذشته بازنگشته است.

بهرام شهریاری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : تمام ظرفیت سازی ها ، برنامه ریزی و هزینه های سربار برای تیراژ های گذشته بوده و تاکنون به تیراژ گذشته دست نیافتیم که شاهد شرایط خوبی در تولید باشیم.

وی در ادامه با توجه به تشکیل چند جوینت ونچر میان قطعه سازان داخلی با همتایان خارجی گفت : مطمئنا تشکیل جویت ونچرها و گسترش عرصه بازار در صنعت قطعه سازی حرکت بسیاری خوبی است هر چند در این زمینه بیشتر قطعه سازان بزرگ وارد می شودن اما قطعه سازان کوچک نیز به نحوی در این زمینه درگیر هستند و باید خودشان را به نوعی تبدیل به بنگاههای بزرگ کنند تا بتوانند تشکیل جوینت با همتایان را این مجموعه ها نیز ادامه دهند.

وی تاکید کرد : در صورتی که قطعه سازان بتوانند این اتفاق را حاصل کنند حرکت بسیار خوب و درستی خواهد بود.

به گفته وی  قطعه سازان کوچک امکان و توان ایجاد جوینت را با شرکتهای همتا را ندارند جز اینکه با ادغام و تشکیل کنسرسیوم هایی این بستر را فراهم نمایند .

وی با تاکید بر اینکه قطعه سازان کوچک اگر نخواهند به سمت تشکیل مجموعه های بزرگ حرکت کنند ، حذف خواهند شد ، اظهار داشت : در جریان همکاری های خودروسازان خارجی با شرکتهای داخلی ، عدم توانمندی قطعه سازان موجب می شود که قطعه سازان بزرگ برای همکاری انتخاب شده و عملا قطعه سازان کوچک خذف خواهند شد.

این فعال در صنعت قطعه سازی در ادامه به اوضاع قطعه سازان در سال جدید اشاره کرد و گفت : بی تردید سال جدید ، سال خوبی برای صنعت و به خصوص قطعه سازی کشور خواهد بود و انتظار می رود تحول خوبی را در این بخش از صنعت شاهد باشیم.

شهریاری تصریح کرد : به زیر ساخت هایی که در صنعت قطعه و خودروسازی کشور فراهم گردید همگی نوید شرایط بهتر در این حوزه ها را در آینده می دهد.

وی با اشاره به مشکل عدم ثبات اقتصادی در کشور افزود : البته همچنان نگرانی ها و دلواپسی های زیادی در صنعت قطعه و خودروسازی وجود دارد که این جریان نیز به دلیل وابستگی تمامی این شرایط به اوضاع سیاسی کشور است.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"