کد خبر: ۴۶۵۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۶
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت: صنعت خودروسازی ایران در حال عبور از در جا زدن و ورود به وضعیتی مطلوب تر در زمینه تولید خودرو است.

صنعت خودروسازی ایران در وضعیت شکننده ای قرار دارد

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت: صنعت خودروسازی ایران در حال عبور از در جا زدن و ورود به وضعیتی مطلوب تر در زمینه تولید خودرو است.

امیر حسن کاکایی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود: خوشبختانه خودروسازان در مسیر تنوع تولیدات و افزایش کیفیت خودروهای تولیدی گام برداشته اند و با به کار گیری تکنولوژی های نوین تولید و ورود این دانش ها به صنعت خودروسازی ایران به طور قطع می توان در آینده نزدیک به عرصه رقابت در بازارهای جهانی راه یافت.

وی در ادامه تصریح کرد: البته نباید از حضور شرکت های خودروسازی خارجی و پروسه واردات خودرو به کشور غافل شد چرا که این بازار با وجود محصولات متنوع و با کیفیت بخش زیادی از بازار خودرو ایران را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: تغییرات تعرفه واردات خودرو و کاهش یا افزایش آن اقدامی دائمی در جهت تقلیل میزان واردات خودرو به کشور نیست و نباید تعرفه ها کاهش یابند چرا که صنعت خودروسازی ایران در وضعیت شکننده ای قرار دارد و ورود برندهای برتر خودروسازی به کشور موجب حذف تولیدکنندگان داخلی می شود.

وی اذعان داشت: البته در بعضی مواقع کاهش تعرفه موجب افزایش حساسیت خودروسازان داخلی می شود و آنها را وادار به رقابت و تولید خودروهای با کیفیت تر می نماید.

کاکایی در پایان بیان کرد: خودروسازان داخلی با افزایش کیفیت خودروهای تولیدی، استفاده از تکنولوژی های نوین تولید و ارتقای سطح رقابت پذیری آنها می توانند مشتریان را ترغیب به خرید خودروهای ایرانی کنند و زمینه را برای حمایت از شرکت های خودروسازی داخلی از سوی مصرف کنندگان فراهم نمایند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"