کد خبر: ۴۶۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۶
گروه بین الملل: طبق اعلام اوبر و پلیس محلی، شرکت اوبر برنامه آزمایشی رانندگی خودکار خود را پس از این که یکی از خودروهای مجهز به تکنولوژی این شرکت در یکی از جاده‌های آریزونا تصادف کرد، به حالت تعلیق در آورده است.

تعلیق برنامه آزمایشی رانندگی خودکار اوبر در پی تصادف آریزونا

گروه بین الملل: طبق اعلام اوبر و پلیس محلی، شرکت اوبر برنامه آزمایشی رانندگی خودکار خود را پس از این که یکی از خودروهای مجهز به تکنولوژی این شرکت در یکی از جاده‌های آریزونا تصادف کرد، به حالت تعلیق در آورده است.

به گزارش خبرخودرو، این تصادف که در واقع آخرین سری از مجموعه تصادف‌های خودروهای خودران شرکت‌های مختلف می‌باشد، طبق ادعای اوبر آسیب جانی جدی نداشته است.

با این حال، دیروز اوبر اعلام کرد که خودروهایی که در یک برنامه آزمایشی در آریزونا، پیتسبرگ و سن فرانسیسکو در حال فعالیت بودند را تا زمان اعلام نتایج تحقیقات مرتبط با تصادف روز جمعه به حالت تعلیق در خواهد آورد.

یکی از سخنگوهای اوبر در مصاحبه‌ای اعلام کرده که کمپانی آن‌ها قصد دارد تحقیقات گسترده‌ای در مورد این تصادف انجام دهد.

به گزارش پلیس محلی، تصادف مذکور زمانی اتفاق افتاد که راننده خودروی دوم، در هنگام تغییر مسیر کنترل خود را از دست داد و از کنار با خودروی خودران اوبر برخورد کرده و موجب واژگونی آن به روی کنار خودرو شد.در این تصادف آسیب جانی به کسی وارد نشده است.

در زمان وقوع تصادف، دو سرنشین در صندلی‌های جلوی خودروی اوبر که در حالت خودران قرار داشت حضور داشتند که طبق ادعای اوبر، یک استاندارد الزامی برای خودروهای خودران می‌باشد. صندلی‌های عقبی این خودرو خالی بوده‌اند.

دقایقی پس از حادثه یکی از خبرگزاری‌های محلی تصاویری از یک صحنه تصادف منتشر کرد که در آن یک مدل ولوو ایکس سی 90 که روی سمت راست خود چپ شده بود دیده می‌شد. در این تصاویر دو خودروی دیگر نیز دیده می‌شوند. اوبر پس از پخش این تصاویر اعلام کرد که ظاهراًآن‌ها متعلق به صحنه تصادف مدل خودران این شرکت می‌باشند.

در بخشی از بیانیه اوبر هنگام آغاز به کار برنامه آزمایش خودروهای خودران در پیتسبرگ گفته شده بود که خودروهای خودران در شرایط رانندگی زیادی مانند آب و هوای بد، برای رانندگی ایمن به دخالت انسان ممکن است نیاز داشته باشند. در این بیانیه همچنین ادعا شده بود که این تکنولوژی می‌تواند تعداد تصادفات رانندگی را در امریکا کاهش دهد.

این تصادف نخستین باری نیست که یک خودرو با تکنولوژی رانندگی خودکار دچار حادثه می‌شود. سال گذشته یک راننده در ویلیستون، داخل یک تسلا مدل اس که در حالت اتو پایلوت قرار داشت، در پی تصادف با یک تریلر جان خود را از دست داد.

یک خودروی خودران متعلق به گوگل نیز سال پیش در ایالت کالیفرنیا دچار حادثه شد و با یک اتوبوس برخورد کرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"