کد خبر: ۴۶۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
به گزارش خبرخودرو، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده ای از آماده باش 12100 راهدار و 600 راهدارخانه در طرح نوروزی جاده ها خبر داد.

سامانه 141 در خدمت ایمنی و افزایش هوشمندی مدیریت سفرهای جاده ای

به گزارش خبرخودرو، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده ای از آماده باش 12100 راهدار و 600 راهدارخانه در طرح نوروزی جاده ها خبر داد.

داود کشاورزیان گفت: تلفن گویای 141 در سراسر کشور با هدف افزایش آگاهی هموطنان از آخرین وضعیت راه‌ها در طول شبانه روز راه‌اندازی شده و از ویژگی‌های آن پویایی و به روز بودن اطلاعات است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود : از قابلیت های سامانه 141، ملاحظه چهار عکس متوالی از تصاویر دوربین های نظارتی مربوط به وضعیت تردد از دستگاه های تردد شماری برخط، ارائه مسیر و مسافت بهینه، شرایط آب و هوایی، انسدادها، امکانات رفاهی و کارگاه های جاده ای، ارائه لیست شرکت های مجاز امداد خودرو به تفکیک استان و نمایش کریدورهای مهم است.

 به گفته کشاورزیان اپلیکیشن موبایلی 141 در دو نسخه اندروید و ios برای نصب بر روی تلفن همراه ارائه شده است و همه امکانات سایت 141 را در برمی‌گیرد‌ و همچنین کانال تلگرام rah 141@ و رابط مخصوص آن برای دسترسی مردم ایجاد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از رفع 370 نقطه و مقطع پرحادثه و آشکارسازی 3500 نقطه پر تصادف در راه‌ها خبر داد و گفت: 7.3 میلیون تن برابر 2200 کیلومتر در قالب 300 پروژه عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت، 2256 کیلومتر درزگیری و 44 کیلومتر بازیافت گرم، 4600 کیلومتر اصلاح شیب شیروانی، 531 کیلومتر شانه‌سازی راه‌ها، ترمیم آسفالت 43 پارکینگ‌ و توقفگاه و 5536 کیلومتر عملیات آسفالت حفاظتی شامل فوکسیل، ماسه آسفالت، چیپ سیل و میکرو سرفیسینگ برای طرح سفرهای نوروزی انجام شده است.

 به گفته وی تعمیرات اساسی بر روی 300 دستگاه پل بزرگ انجام شده است و حتی نرده پل‌های مذکور نیز مقاوم‌سازی شده است.

 رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده ای درباره تجهیز ماشین‌الات و راهدارخانه‌ها اظهار داشت: بیش از 660 راهدارخانه ثابت و سیار برای ارائه خدمات به هموطنان تجهیز و آماده‌سازی شده و 12100 راهدار برای نوروز امسال در آماه باش کامل به سر می‌برند و علاوه بر آن نوبت های کشیک نیز در ستاد مرکزی و ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برقرار شده است.

وی با بیان اینکه «اکیپ‌های راهداری زمستانی تا 15 فروردین در گردنه‌های برف‌گیر به حضور خود ادامه می‌دهند» افزود: حدود 2100 گشت راهداری برای رصد محورها و 700 گروه امدادی و تعمیراتی در طول راه‌ها برای رفع نقایص جزئی خودرو مسافرین حضور خواهند داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پیش فروش حضوری و غیرحضوری بلیت اتوبوس‌های مسافربری از اول اسفند 95 در محل پایانه‌های عمومی مسافر و همچنین دفاتر مرکزی و دفتر فروش بلیت سطح شهر شرکت‌های مسافربری برای سرویس‌های هر شرکت و در صورت نیاز با دایر کردن تعداد مناسبی از دفاتر متمرکز در سطح شهر و تعیین ساعت کار مناسب و کافی برای آنها، پیش فروش به طور مشترک انجام شد و نظارت کافی بر نحوه عملکرد آنها توسط ادارات کل استانی اعمال می‌ شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه «ایام و مسیر‌های دارای بیشترین تقاضای سفر و مکلف نمودن شرکت‌ها به ارائه حد اکثر ظرفیت‌ ناوگان تحت پوشش خود شناسایی و مقرر شده است» گفت: متقضایان تهیه بلیت می توانند از طریق سامانه‌های اینترنتیwww.payaneh.ir, www.irsafar.com, www.safar724.com, www.payaneh.com, و سایر سایت‌های استانی و اختصاصی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر اقدام کنند.

زمان اجرای طرح نوروزی 1396 به مدت 20 روز از مورخ 25 اسفند تا 14 فروردین 96 است.

وی افزود: بر عملکرد 106 شرکت امداد فنی خودروی دارای مجوز از سازمان در طول راه‌های حوزه فعالیت نیز نظارت صورت می‌گیرد و با مراکز امداد و نجات شامل یک هزار و 325 پایگاه امداد و نجات، 499 پایگاه هلال‌احمر و 307 پایگاه سیار و موقت هلال‌احمر برای ارائه خدمات در مدت اجرای طرح نوروزی هماهنگی به عمل آمده است.

 

کشاورزیان با اشاره به نقش سامانه های هوشمند حمل‌ونقل جاده‌ای ابراز داشت: 400 سامانه کنترل سرعت موجود با هدف ارتقا ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای عملیاتی شده و 527 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در راه‌های شریانی کشور با اولویت آزادراه، بزرگراه و راه اصلی کشور علاوه بر موارد مذکور از قرارداد جدید نصب راه و اندازی شده است.

کشاورزیان از افزایش تعداد ترددشمارهای برخط از 1730 دستگاه به 1930 دستگاه با هدف پوشش بیشتر شبکه شریانی کشور خبر داد.

 معاون وزیر راه و شهرسازی مجتمع‌های خدماتی رفاهی را 630 مجتمع در سراسر جاده‌های کشور اعلام کرد و افزود: دفترچه اطلاعات مجتمع‌های خدماتی رفاهی و تعیین مدیر پاسخگو برای هر مجتمع در سراسر کشور در راستای مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع تهیه شده است.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"