کد خبر: ۴۶۷۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶

مسیر توسعه خودروسازی در ایران هموار می شود...؟

به گزارش خبر خودرو، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد : خودروسازان در سال جدید باید به دنبال ارتقاءکیفیت و توسعه سهم داخلی سازی در محصولات جدید باشند.

محمد رضا منصوری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو تاکید کرد : البته دستیابی به این شرایط و حرکت در این مسیر مستلزم ارتقاء تکنولوژی و دانش فنی و به روز رسانی خطوط تولید است.

وی تصریح کرد : تا هنگامی که توانمندی خودروسازان و قطعه سازان ارتقاء نیابد به نظر نمی رسد بتوان شرایط ارتقاء کیفیت و دستیابی به  شرایط رقابتی در این بخش و توسعه سهم داخلی سازی در تولیدات خودروسازان دست یافت.

وی افزود : در صورتی که خودروسازان بتواند در راستای حرکت های صورت گرفته در مسیر کیفیت و داخلی سازی ، نسبت به جذب سهم بیشتری از بازارهای صادراتی اقدام نمایند مطمئنا برنده همکاری های جدید بوده و در سال جدید شاهد توسعه و پیشرفت صنعت خودرو و قطعه سازی ایران و گامی موثر در این حوزه از صنعت خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به بسترهای لازم برای تحقق اهداف مورد نظر در صنعت خودرو ، سرمایه گذاری و تربیت نیروی انسانی توانمند را دو گام مهم در این مسیر عنوان کرد و اظهار داشت : با توسعه سرمایه گذاری و به روز رسانی دانش فنی و همچنین تربیت نیروی انسانی توانمند بی تردید می توان در جریان تولیدات جدید ضمن دستیابی به رشد کیفیت و توسعه داخلی سازی ، به بازارهای جهانی نیز راه یافت.

نماینده ساوه و زرندیه در خانه ملت  در ادامه بخشی از مشکلات موجود را ناشی از بهره وری پایین در صنعت خودرو ذکر کرد و یاد آورشد : امروز باید به بهره وری در خودروسازی نگاه ویژه ای شود این در حالی است که در این سالها بهره وری پایین عملا مشکلات زیادی را هر دو بخش اعم از تولید و نهایتا مصرف کننده و تحمیل هزینه به آنها ایجاد کرده است.

منصوری افزود : متاسفانه در سالهای اخیر مصرف کنندگان داخلی تاوان سوء مدیریتی های قبلی در صنعت خودرو را دادند که قطعا بخش زیادی از آن به عدم اجرای درست اصل 44 قانون اساسی باز می گردد.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"