کد خبر: ۴۶۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۶

با افزایش داخلی سازی چه میزان قیمت خودرو کاهش می یابد ؟

به گزارش خبر خودرو، یک فعال در صنعت قطعه سازی کشور معتقد است که داخلی سازی به مفهوم کاهش قیمت تولید نیست بلکه حرکت در این مسیر ضمن توسعه توان تولید در داخل ، در رشد اشتغالزایی در کشور نقش موثری به دنبال دارد.

محمد رضا نجفی منش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : اینکه مطرح می شود با افزایش داخلی سازی ، قیمت ها کاهش می یابد استدلال درستی نیست.

وی تصریح کرد : هر چند در مقابل محصولات وارداتی ، قیمت تولیدات داخلی درصدی کمتر خواهد بود به طوری که هم اکنون هزینه تولید در ایران حدود 5 تا 10 درصدی کمتر از تولید در خارج از کشور است.

وی در ادامه مهمترین اقدام در جهت حمایت از تولید داخل را  رفع موانع موجود بر مسیر تولید اعلام کرد و اظهار داشت : متاسفانه برخی مجریان قوانین ، بواسطه قوانین موجود ، سنگ اندازی هایی را در مسیر تولید دارند که لازم است با عزم همگانی این موانع از سر راه برداشته شود.

وی در ادامه به نقش مهم ارز تک نرخی بر جریان بازار تولید خودروسازان پرداخت و  گفت : در صورتی که سود تسهیلات بانکی بر اساس نرخ جهانی گردیده و قیمت ارز نیز تک نرخی شود ، مسلما تولید در ایران در شرایط رقابتی بهتری قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران، همچنین اختصاص تسهیلاتی به منظور حمایت تشویقی از تولید را گام دیگری در این راستا دانست و اظهار داشت : برای حرکت سرمایه ها در بخش های تولیدی همچون برخی از کشورها باید به سرمایه گذاران مشوقها و تسهیلات بلاعوض داده شود.

نجفی منش تصریح کرد : قطعا رفع موانع تولید و حذف قواعد بازدارنده در مسیر تولیدکنندگان موجب تمایل مردم به تولیدات داخلی خواهد شد.

وی افزود : هر چند در شرایط کنونی ، هر گونه همکاری منطقی با خودروسازان خارجی می تواند در توسعه توان داخل و پیشرفت صنعت خودرو و قطعه سازی نقش مؤثری داشته  باشد.

وی گفت : البته در جریان تولید محصولات جدید،  تنوع کم و تیراژ بیشتر در تولید قطعا منطقی تر خواهد بود .

وی با توجه به لزوم تقویت توان قطعه سازان در شرایط کنونی تصریح کرد : ادغام قطعه سازان با هدف افزایش پتانسیل شرکتهای قطعه سازی بی شک در تیراژ قطعات و تولید در مقیاس اقتصادی و دستیابی به قیمت و کیفیت رقابتی نقش موثری خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"