کد خبر: ۴۶۹۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که خودروسازان باید از شرایط موجود برای رونق تولید و توسعه سهم داخلی سازی نهایت بهره را ببرند.

جلوگیری از واردات گسترده خودرو به کشور

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که خودروسازان باید از شرایط موجود برای رونق تولید و توسعه سهم داخلی سازی نهایت بهره را ببرند.

حمید گرمابی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : چنانچه خودروسازان در شرایط فراهم شده حرکتی منسجم داشته و با قدرت بیش از گذشته نسبت به طراحی و تولید خودرو در داخل اقدام نمایند بی تردید می توان در آینده نزدیک شاهد حضور عرضه خودروهای جدید و با کیفیت در کشور و حضور در  هدف صادراتی بود.

وی ضمن اهمیت توسعه سهم داخل و استفاده از توان داخلی در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور اظهار داشت : چنانچه در سال جاری بستر مناسبی برای رشد قطعه سازان داخلی فراهم گردد و مشکلات و موانع تولید از سر راه شرکتها برداشته شود بی شک در سال جاری شاهد ارتقاء سهم تولید در محصولات جدید و توسعه محصولات به روز در کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به موضوع تاثیر توسعه سهم داخل بر روند قیمت نهایی محصول تاکید کرد : البته افزایش تعامل و فعالیت مشترک دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور در جریان همکاری های حدید و تاکید بر توسعه سهم داخل در این جریان می تواند راهکار مناسبی برای کاهش هزینه تولید و تعدیل قیمت و افزایش تیراژ تولید باشد.

وی همچنین بر نقش تعامل شرکتهای داخلی و ادغام آنها در روند کاهش هزینه تولید و افزاش توان شرکتها پرداخت و گفت : هر چند با همکاری مشترک میان شرکت تا حدودی زمینه رقابت از بین می رود اما به لحاظ افزایش توان  تولید و کاهش هزینه مسلما حرکت بسیار موثری در صنعت خودرو خواهد بود.

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت کنترل واردات خودرو به منظور حمایت از تولید داخل ،اظهار داشت : باید در زمینه واردات توجه شود تا شاهد واردات خودرو به شکل گسترده به کشور نباشیم .

گرمابی با تاکید بر اینکه برای حفظ فضای رقابت ، موافق تغییر تعرفه واردات خودرو نیستم ، گفت : در حال حاضر میزان تعرفه واردات خودرو رقم مناسبی است و تا حدودی مانع برای واردات بی رویه به کشور است اما باید نسبت به این جریان کنترل و نظارت بیشتری صورت گیرد.

وی افزود : امروز واردات به کشور باید با نگاه دقیقی همراه باشد تا سرمایه های ملی برای ورود کالاهای بی کیفیت هدر نرود.

وی همچنین با توجه به موضوع ورود قطعات بی کیفیت به کشور اظهار داشت : برای حمایت از تولید ملی و رقابت در بازارهای جهانی باید نسبت به واردات در این بخش نظارت دقیق صورت گرفته واز واردات قطعات بی کیفیت به داخل جلوگیری شود که قطعا آسیب های جدی را بر تولید وارد خواهد کرد.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"