کد خبر: ۴۷۰۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
به گزارش خبر خودرو ، نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور می گوید : انتظار می رود امسال با توجه به برنامه تولید خودرو ، سال خوبی برای صنعت قطعه سازی کشور باشد.

مقصر اصلی ورود قطعات بی کیفیت به جریان تولید خودروسازان کیست؟!

به گزارش خبر خودرو ، نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور می گوید : انتظار می رود امسال با توجه به برنامه تولید خودرو ، سال خوبی برای صنعت قطعه سازی کشور باشد.

احمد رضا رعنایی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به موضوع خروج خودروهای قدیمی و دغدغه تاثیر آن بر جریان تولید قطعه سازان داخلی اظهار داشت : البته تولید هر محصولی دوره زمانی مشخصی را دارد اما بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تولید برخی از خودروهای پرتیراژ و قدیمی تا حدود نیمه دوم سال 97 ادامه خواهد داشت، بنابراین ظرف این مدت جریان تولید قطعه سازان با مشکل چندانی مواجه نخواهد شد.

وی تصریح کرد : هر چند بر اساس تغییر نیاز بازار و روند تکنولوژی تولید در دنیا، جریان تولید در هر بخشی مستلزم تحول و به روزرسانی است طبعا در این شرایط قطعه سازان نیز با عرضه محصولات جدید، خود را منطبق با تولیدات جدید خواهند نمود.

وی تاکید کرد : مسلما در فرصتی که برای تولید محصولات قدیمی در نظر گرفته شده ، بهترین زمان برای قطعه سازان و خودروسازان است تا خطوط تولید را به روزرسانی نموده و منطبق با جریان تولید در دنیا حرکت نمایند.

وی در ادامه با توجه به جریان ورود قطعات بی کیفیت به کشور خاطر نشان کرد : البته در سالهای 93 تا 94 این روند ورود قطعات بی کیفیت به جریان تولید موضوع پررنگی بود اما از سال گذشته تا کنون این روند به مرور کمرنگ گردیده و حضور موثر قطعه سازان اصلی و تلاش برای تولید قطعات در داخل ، مانع واردات قطعات به کشور شده است.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور اظهار داشت : البته نمی توان به طور قطع اعلام کرد که ورود قطعات به خصوص قطعات بی کیفیت به کشور به صفر رسیده ، چرا که سوء استفاده و رانت خواری همواره خطری بوده که صنعت قطعه سازی را تهدید کرده است.

رعنایی تصریح کرد : بر اساس آمار ، روند واردات قطعات از دو ، سه سال گذشته به تدریج کاهش یافته و این ناشی از توجه بیشتر دستگاههای نظارتی بر جریان واردات بوده است.

وی همچنین با اشاره به عامل موثر در ورود قطعات بی کیفیت به جریان تولید گفت :  در این روند معتقدم که خودروساز و  قطعه سازان هر دو مقصرند و این قطعات می تواند توسط هر دو آنها وارد شود اما موضوع مهم در این جریان بکارگیری قطعات بی کیفیت است که قطعا بر عهده خودروساز است.

وی گفت : خودروساز برای ورود قطعات به خطوط تولید ابزارهای کنترلی زیادی را در اختیار دارد و موظف است برای حفظ بقا و آینده بازار و احترام به حقوق مشتریان ، دقت نماید که چه قطعه ای را در خودروها بکار می گیرد.

به گفته وی ورود قطعات بی کیفیت معمولا توسط قطعه سازانی صورت می گیرد که از نفوذ بیشتر و ارتباطات بهتری با خودروسازان برخوردارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"