کد خبر: ۴۷۰۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶

روزنامه دنیای اقتصاد: سرویس نسل پنجم اینترنت شرکت AT&T در شهر آستین ایالت تگزاس و برای دارندگان گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 راه‌اندازی شد. اگر در شهر آستین زندگی می‎کنید و یک گلکسی اس 8 در اختیار دارید، می‏توانید با روشن کردن دیتای گوشی خود در نقاط از پیش تعیین شده، از نسل پنجم اینترنت دیتا استفاده کنید. علاوه‌بر این خبر، شرکت AT&T اعلام کرد که تا پایان سال 2017 بیش از 20 نقطه پرتردد مترو نیز به نسل پنجم و پرسرعت اینترنت مجهز خواهند شد.

 

 هنوز فهرست کامل مناطقی که قرار است تحت پوشش نسل پنجم اینترنت دیتا قرار بگیرند منتشر نشده اما گفته می‏شود شهرهای آتلانتا، بوستون، شیکاگو، ایندیاناپلیس، لس‏آنجلس و سان‏فرانسیسکو به‌زودی تحت پوشش این نسل فوق سریع اینترنت قرار خواهند گرفت. چه انتظاراتی می‏توان از نسل جدید اینترنت داشت؟

به نظر بهتر است نام آن را «نسل پنجم مصنوعی» بگذاریم، زیرا سرعت اینترنت نسل5 واقعی در سطح گیگابیت است اما شرکت AT&T اعلام کرده که کاربران نباید از این تکنولوژی انتظار سرعت دانلود بیش از 400 مگابایت بر ثانیه را داشته باشند و به همین دلیل است که آن را «نسل پنجم تکاملی» (5G Evolution) نام‌گذاری کرده‏اند و فعلا با نسل پنجم استاندارد تفاوت‏های آشکاری دارد.

 اما همین مقدار هم برای اینترنت سیم‌کارت بسیار هیجان انگیز به‏نظر می‏رسد. گفته می‏شود AT&T تکنولوژی‏های مورد نیاز برای افزایش سرعت بیش از این مقدار را نیز در اختیار دارد و در طول زمان و با گسترش مناطق تحت پوشش این شبکه، مطمئنا شاهد سرعت دانلود بالاتری از نسل جدید اینترنت دیتا خواهیم بود.

هر دو پرچمدار امسال سری اس از سخت‌افزار مشابهی بهره می‏گیرند و تفاوت آنها تنها در ابعاد نمایشگر و ظرفیت باتری است؛ گلکسی اس ۸ دارای صفحه نمایش 8/ 5 اینچی و باتری 3 هزار میلی آمپر ساعتی و اس ۸ پلاس دارای صفحه 2/ 6 اینچی و باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"