کد خبر: ۴۷۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶

گمرک و وزارت صنعت و معدن به حمایت از قطعه سازان آمدند

به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن قطعه سازان از تدوین طرحی با همکاری گمرک و وزارت صنعت و معدن به منظور حمایت از قطعه سازان داخلی خبر داد و گفت : در طرحی که با همکاری وزارت صنعت و معدن در حال بررسی است بنا داریم تا بواسطه برخی اقدامات تعرفه ای و دریافت مجوز مهر عدم ساخت ، از قطعه سازان و قطعات تولیدی در کشور حمایت نماییم.

مازیار بیگلو در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : در این راستای  در نظر است تا با استفاده از راهکارهای برطرف سازی موانع تولید و دریافت تسهیلات ، در مواردی خاص با استفاده از تعرفه های ترجیحی داخلی ، طرحی را در خصوص تعرفه قطعات اجرایی نماییم.

وی بخشی از این طرح را ارائه مجوز مهر عدم ساخت در گمرک اعلام کرد و تصریح کرد : هم اکنون این طرح با همکاری وزارت صنعت و معدن در حال بررسی است امیدواریم نتیجه آن حداکثر ظرف 3 ماه آینده مشخص و به تولیدکنندگان ابلاغ شود.

وی با اشاره به اینکه دستیابی به نتیجه قطعی در این طرح مستلزم طی نمودن پروسه ای مشخص است ، خاطر نشان کرد : هم اکنون بررسی این طرح ادامه دارد و پس از دستیابی به نتیجه قطعی ،اطلاع رسانی می شود.

وی ضمن اشاره به مزیت های این طرح اظهار داشت : با اجرای این طرح بی شک نتایج آن  برای همه طرف های درگیر در این جریان مشهود خواهد بود به طوری که هم قطعه سازان راحتر کالایشان را با هزینه کمتری از گمرک ترخیص خواهند کرد و هم اینکه کالایی که وارد می شود جنس اصلی خواهد بود و هیچ قطعه سازی نمی تواند از کالای درجه 2 و یا 3 استفاده نماید.

دبیر انجمن قطعه سازان خاطر نشان کرد : با اجرای این طرح خودروساز نیز اعمال نظر بیشتری بر روی مسیرهای گمرکی پیدا خواهد نمود ضمن اینکه قیمت قطعات واقعی تر شده و اختلاف قیمت بین خودروساز و قطعه ساز کمتر خواهد شد.

بیگلو افزود : در صورت تصویب و اجرای این طرح وزارت صنعت و معدن و گمرک دغدغه شان از جریان ورود کالا برطرف خواهد شد .

وی تصریح کرد : البته برخی مزایای رقابتی را نیز برای قطعه سازان در جریان تولید خودروهای جدید پژو و رنو که به زودی تولید می شوند را داشته ، چنانچه قیمت قطعات رقابتی تر خواهد شد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"