کد خبر: ۴۷۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
روزنامه خراسان: گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن تهران در فروردین ماه نشان می دهد که متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در تهران نسبت به اسفند 95،  4.3 درصد کاهش و نسبت به فروردین 95، 3.6 درصد افزایش داشته است.
 
معاملات نیز نسبت به ماه مشابه سال قبل، با رکود مواجه شده و 8.5 درصد افت کرده است.بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن تهران در فروردین ماه امسال را منتشر کرد. این گزارش نشان می دهد که در این مدت، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی به 5384 واحد رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 8.5 درصد کاهش داشته است. فروردین سال قبل، این رقم در حدود 5900 واحد بود.از سوی دیگر، این گزارش نشان می دهد قیمت ملک، در فروردین ماه نسبت به اسفند، 4.3 درصد کاهش داشته است که می تواند ناشی از کاهش تقاضای فصلی مسکن باشد.
 
با این حال، قیمت مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 3.6 درصد رشد را نشان می دهد.گزارش بانک مرکزی نشان می دهد در فروردین 96، شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل، به ترتیب 11.1 و 9.2 درصد افزایش داشته است. در این رابطه ماهیت قراردادهای اجاره مسکن که غالباً یک ساله تنظیم می شوند و نیز اثرپذیری شاخص اجاره بهای مسکن از سیاست های کنترل و مهار تورم، سبب تغییر متناسب اجاره بها با تحولات نرخ تورم در کشور شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"