کد خبر: ۴۷۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶

خبرگزاری ایسنا: استان بوشهر پس از پنج فصل دوباره به سطح اول فوتبال بوشهر بازگشت. این استان که در گذشته نماینده‌ای قدرتمند مانند شاهین بوشهر در لیگ برتر داشت، امسال تیمی جدید، دور از مرکز این استان، جایی در ۷۰ کیلومتری عسلویه در شهرستان خوش آب و هوای جم را به فوتبال ایران معرفی کرد.
 
آنها در شرایطی که در هفته سی و یکم پشت سر سپیدرود صدرنشین قرار داشتند،‌ با نمایش خوب و پیروزی مقابل گل گهر سیرجان مدعی و هدیه‌ای از طرف هم استانی کهنه کارشان یعنی ایرانجوان که توانست سپیدرود را در رشت متوقف کند به صدر جدول رده بندی رسیدند. اما اوج کار آنان هفته سی و سوم بود که با پیروزی مقابل استقلال اهواز قعرنشین توانستند یک هفته زودتر به مقام قهرمانی لیگ آزادگان فصل ۹۶-۹۵ برسند. در این گزارش به ۱۱ نکته جالب و خواندنی درباره تیمی نوپا در سطح اول فوتبال ایران می‌پردازیم.
 
پارس جنوبی پس از ۶ فصل تقلا در لیگ دسته دو فوتبال توانست با هدایت مهدی پاشازاده در سال ۹۵ به لیگ آزادگان صعود کند. این در حالی است که آنها در همان اولین فصل حضورشان در لیگ آزادگان موفق به قهرمانی در این رقابت‌ها و رسیدن به لیگ برتر شدند.
 
مهدی تاتار سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی، نخستین باری بود که نشستن روی نیمکت یک تیم لیگ یکی را تجربه می‌کرد. او در نخستین تجربه‌اش توانست تیم تحت هدایتش را به لیگ برتر برساند.
 
پارس جنوبی شکست ناپذیرترین تیم در لیگ آزادگان است. آن‌ها پس از اینکه در هفته دهم مقابل راه‌آهن، سومین شکست پیاپی‌شان را تجربه کردند، طی ۲۳ بازی تا هفته سی و سوم متحمل شکست نشدند. پس از آن‌ها مس کرمان ۱۴ بازی و گل گهر سیرجان ۱۳ بازی بدون شکست را ثبت کردند. شاگردان تارتار با قبول تنها سه شکست، کمترین تعداد باخت را در بین ۱۸ تیم لیگ یکی دارند.
 
این تیم ۲۲ بازی توانست دروازه خود را بسته نگه دارد و رکورددار کلین شیت رقابت‌هاست. آن‌ها با دریافت ۱۳ گل در ۳۳ مسابقه، بهترین خط دفاع لیگ یک را در اختیار دارند. شاگردان تارتار با ۴۶۳ دقیقه بسته نگه داشتن دروازه‌شان پس از اکسین البرز با ۵۶۱ دقیقه عدم دریافت گل، بهترین تداوم را در گل نخوردن داشته‌اند.
 
شاگردان مهدی تارتار در سه برهه زمانی، سه بازی متوالی موفق به زدن گل به حریفانشان نشدند. آماری جالب برای قهرمان رقابت‌های لیگ یک!
 
پارس جنوبی علی‌رغم اینکه در خط دفاع بسیار خوب و بی نقص ظاهر شده،‌ اما در خط حمله شرایط خوبی نداشته و در بین تیم‌های نیمه بالای جدول با ۲۹ گل زده، بدترین خط حمله را داشته است. همچنین آن‌ها با این تعداد گل به طور مشترک به همراه فجرسپاسی رده شانزدهمی، چهارمین خط حمله بد لیگ آزادگان را در اختیار دارد. تنها استقلال اهواز انتهای جدولی با ۱۸ گل، فولاد یزد رده هفدهمی با ۱۹ گل و خیبر خرم آباد رده پانزدهمی با ۲۱ گل آمار بدتری نسبت به تیم قهرمان مسابقات داشته اند.
 
آن‌ها در هفت دیدار مقابل تیم‌های دوم تا پنجم جدول رده‌بندی (دیدار با بادران در دور برگشت، در هفته پایانی برگزار می‌شود) شکست نخورده‌اند و توانستند سه برد و چهار مساوی کسب کنند. آن‌ها در این هفت دیدار تنها دو گل دریافت کرده‌اند.
 
بهترین گل‌زن جمی‌ها، بابا محمدی با ۴ گل است. این در حالی است که آقای گل لیگ یک یعنی محمد عباس زاده ۲۳ گل زده است.
 
پارس جنوبی در حالی به مقام قهرمانی لیگ آزادگان رسید که بهترین تیم در بازی‌های خارج از خانه بود. آن‌ها ۱۷ بازی خارج از خانه‌شان موفق به کسب ۳۰ امتیاز شده‌اند، ۱۰ امتیاز بیشتر از سپیدرود رده دومی!
 
پارس جنوبی در جدول دیدارهای داخل خانه در جایگاه پنجم قرار گرفته است. آن‌ها در ۱۶ بازی خانگی ۳۲ امتیاز کسب کرده‌اند. در این جدول ملوان با ۳۹، سپیدرود با ۳۸، گل گهر با ۳۷ و مس کرمان با ۳۳ امتیاز در جایگاه اول تا چهارم قرار گرفته‌اند.
 
پرتکرارترین نتیجه دیدارهای پارس جنوبی تساوی بدون گل بوده است. آن‌ها طی ۳۳ هفته، ۱۰ بار با نتیجه بدون گل متوقف شده‌اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"