کد خبر: ۴۷۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶

 

به گزارش خبرخودرو ، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در حاشیه مراسم آغاز تولید انبوه دو خودرو دنا پلاس ایران خودرو و پژو 2008 با حضور رئیس جمهور گفت: امروز خودروی دناپلاس که طراحی آن از سال 94 آغاز شده افتتاح شد .

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهندس یکه زارع افزود: پس از برجام قرارداد پژو منعقد شد و با تولید خودروی پژو 2008 این قرارداد عملیاتی و آغاز شد.

وی اظهار داشت: پیش فروش خودروی دناپلاس از فردا و خودروی 2008 به زودی آغاز می شود و جایگزینی خودروهای قدیمی با ورود خودروهای جدید به زودی عملیاتی می گردد.

وی افزود: قرارداد جوینت ونچر با شرکت بنز نیز به زودی امضا خواهد شد.

مهندس یکه زارع در ادامه اظهار داشت: در سال 92 که مدیریت گروه صنعتی ایران خودرو به بنده واگذار شد 20 هزار کارگر از صنعت قطعه سازی جدا شده بودند که با تلاش دولت تدبیر و امید این کارگران در سال 93 به کار بازگشتند به طوری که هم اکنون کارخانه های قطعه سازی حتی جمعه ها هم کار می کنند.

وی افزود: همچنین به زودی قراردادی 1000 میلیارد تومانی با 5 شرکت بزرگ صنعتی بین المللی منعقد خواهد شد که این قرارداد شامل طراحی و تولید 2 پلتفرم برای تولید 23 محصول جدید و همچنین دو خودروی برقی و هیبریدی با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه امیرکبیر خواهد بود .

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد در جریان این قرارداد تمام قطعه سازان در طراحی حضور خواهند داشت و این خودروها با 70 درصد ساخت داخل و پیش بینی صادرات 50 درصدی تولید خواهند شد.

  همچنین لازم به ذکر است شانزده دستگاه خودروي نخستي كه از خط توليد دناپلاس خارج خواهد شد، به خانواده شهداي پلاسكو اهدا خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"