کد خبر: ۴۷۰۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶

تولید خودروی 2008 نشان داد که هیچ یک از توافقات کاغذی نبود

به گزارش خبرخودرو ، رئیس جمهور در حاشیه مراسم آغاز تولید انبوه دو خودرو دنا پلاس و پژو 2008 در گروه صنعتی ایران خودرو اظهار داشت : صنعت خودرو ایران امروز وارد گام های نو و تحولات جدیدی می شود.

به گزارش خبرنگار خبر خودرو ، دکتر حسن روحانی در این مراسم با اشاره به اینکه صنعت خودرو ایران  روزهای سختی را  پشت سر گذاشته است ، افزود : ایران در صنعت خودرو در طول سالیان دراز کارهای بزرگی را انجام داده است.

وی تاکید کرد : ما باید صنعت خودرو ایران را به روز نموده و همپا با دنیا حرکت نماییم. ما امروز در صنعت خودرو سرمان را بالا نگه می داریم و وارد تحولات جدیدی می شویم.

وی خاطر نشان کرد :  در دنیای امروز باید از فضا و فرصت های ایجاد شده استفاده کرد و اگر سرمایه های خارجی مایل به ورود به کشور است از این فرصت استفاده کرد چنانچه تکنولوژی در بیرون از مرزها وجود دارد نباید فرصت استفاده از آن را ازدست داد.

وی گفت : چنانچه امروز بازار در منطقه و دنیا اماده استفاده از تولیدات ایرانی است باید این فرصت را مغتنم بشماریم .

وی با تاکید بر اینکه ما امروز در صنعت خودرو گام بسیار مهمی را برداشته ایم،  اظهار داشت :  تلاش دولت یازدهم از آغاز بر این بوده که از فرصت ها برای کارآفرینان داخلی و اشتغال جوانان و رشد طراحان  داخلی در کنار فن آوری های روز استفاده نماید.

رئیس جمهور تاکید کرد : کار دولت این است که از تمامی فرصت ها استفاده کند.

وی افزود : اینکه امروز قطعه سازان ما از تمام روزهای هفته حتی روزهای تعطیل استفاده کرده و تولید می کنند به معنای حرکت چرخه تولید است این همان قولی است که در سال 92 داده شد.

وی گفت : اگر امروز به تولید داخلی نه بگوییم قطعا حرکت درست و قشنگی نیست .ما هیچ زمان به تولید داخلی نه نمی گوییم.

وی همچنین با اشاره به جریان تولید خودرو در سال جاری گفت : در سال 92، 700 هزار دستگاه خودرو تولید شد اما خوشبختانه امسال میزان تولید خودرو در ایران به یک میلیون و 600 هزار دستگاه خواهد رسید که قطعا رقم بسیار خوبی است.

وی با اشاره به اینکه صنعت خودرو در میان صنایع داخلی رتبه اول را دارد ، تصریح کرد :  هم اکنون 18 درصد از رشد صنعت متعلق به صنعت خودرو است.

وی گفت : هر گونه کاهش تولید خودرو قطعا منجر به توقف تولید و کاهش تولید و خدمات در سایر بخش های وابسته به این صنعت خواهد شد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به توافقات سال 94 در جریان سفر به فرانسه اظهار داشت :  در آن زمان روزنامه های خاص نوشتند که توافقات همه کاغذی است و هیچ کدام عملی نخواهد شد.

روحانی تصریح کرد :  با تولید پژو 2008  ، همگی دیدند که توافقات کاغذی نبوده است به طوری که ظرف یک سال و چند ماه این خودرو تولید و وارد بازار داخل و بازارهای صادراتی می شود ، ایا این توافقات کاغذی بوده است ؟

وی گفت : ما هیچ زمان به مردم دروغ نگفته ایم و مبنای ما بر اساس صداقت است.

دکتر روحانی در ادامه افزود: تا محصولی در بازار رقابت قرار نگیرد نه قیمت و نه کیفیت آن درست نمی شود بنابراین با ورود به بازارهای جهانی ناچار می شویم کیفیت را افزایش داده و قیمت را متعادل کنیم. امروز یک روز افتخار آفرین برای همه مدیران و مهندسان و کارگران ماست و امیدواریم که این حرکت یک قدم نو بین ایران و شرکتهای خارجی برای ساخت خودروهای تراز اول جهان باشد و بتواند ما را در مسیر پیشرفت بالاتر قرار دهد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"