کد خبر: ۴۷۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
نقش برنامه ششم توسعه بر جریان خودروسازی در کشور

حرکت خودروسازان همسو با استانداردهای جهانی

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : در صورتی که خودروسازان منطبق با استانداردهای جهانی حرکت نکنند در ابتدای راه باقی مانده و از قافله پیشرفت جهانی عقب خواهند ماند.

محمد رضا منصوری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : بی شک حضور خودروسازان خارجی در داخل کشور موجب ایجاد فضای رقابتی و افزایش کیفیت برای ماندن در عرصه رقابت می شود ، به مصرف کنندگان نیز فرصت انتخاب بهتری را می دهد.

وی تصریح کرد : در صورتی که بازار خودرو کشور رقابتی شود، مصرف کنندگان می توانند خودروی متنوع، با کیفیت و با قیمت مناسب تهیه کنند.

وی اظهار داشت : امروز تمایل مشتریان به خرید خودروهای داخلی با تلاش خودروسازان برای ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تمام شده ارتباط مستقیمی دارد، به طوری که همت در این زمینه منجر به عدم ورود خودروهای بی کیفیتی که ظاهری جذاب دارند، خواهد شد.

وی با تاکید بر نظارت دقیق تر دولت بر صنعت خودرو گفت : نظارت بیشتر وزارت صنعت، معدن و تجارت بر عملکرد خودروسازان یکی از ضرورت هایی است که برای تولید با کیفیت ، باید در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی  افزود : متاسفانه انحصاری بودن فرآیند تولید خودرو در ایران، عدم توجه به مشتری‌ مداری و انجام هزینه‌های لازم برای ارتقای کیفیت،از دلایل پایین بودن کیفیت برخی از خودروهای تولیدی است.

منصوری با اشاره به لزوم  نگاه ویژه ای به بهره وری در صنعت خودرو، خاطر نشان کرد : حضور سرمایه گذار خارجی و برندهای معتبر خودروسازی در داخل کشور و ایجاد توافق همکاری مشترک می تواند خودروسازی ایران را از وضعیت کنونی نجات دهد چرا که راه دستیابی به چشم انداز 1404 و افزایش بهره وری مشارکت با برندهای مطرح خودروسازی در دنیا است.

وی همچنین ضمن اشاره به تاثیر برنامه ششم توسعه بر جریان خودروسازی در کشور افزود : اجرای برنامه ششم توسعه حاشیه امن خودروسازان و برخی از مدیران در این بخش را از بین برده و موجب می شود خودروسازان برای تولید و طراحی خودروهای جدید و افزایش کیفیت خودروهای تولیدی اقدام جدی تر نمایند.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"