کد خبر: ۴۷۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶

دستیابی به 70 درصد داخلی سازی پژو 2008 زودتر از زمان تعیین شده

به گزارش خبر خودرو، رئیس انجمن قطعه سازان با اشاره به آخرین وضعیت قرارداد همکاری با  قطعه سازان داخلی برای تولید محصول جدید پژو اظهار داشت : در حال حاضر با تعداد کمی از قطعه سازان قراردادها نهایی و بخش دیگری از قرارداد ها نیز تا حدود 80  الی 90 درصد پیشرفت داشته است.

رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به آمادگی قطعه سازان برای داخلی سازی خودروهای جدید ، افزود : هر گونه داخلی سازی محصولات جدید مستلزم انعقاد قرارداد با قطعه سازان داخلی است هر چند تلاش ها بر این است تا هر چه سریعتر داخلی سازی محصولات جدید آغاز و منجر به توسعه در این بخش شود .

وی همچنین با توجه به کاهش سهم داخلی سازی یکی از خودروهای جدید بنا به مجوز وزارت صنعت و معدن تصریح کرد : هر چند بر اساس قراردادها باید میزان داخلی سازی محصولات جدید با 40 درصد آغاز شود اما به جهت عدم فراهم سازی زمینه تولید ، وزارت صنعت مجوز آغاز تولید پژو 2008 را با 20 درصد صادر کرد در حالی که این امر مورد اعتراض انجمن واقع شد چرا که معتقدیم که قطعه سازان از توان 40 درصد ساخت داخل برخوردارند.

وی افزود : البته به جهت وجود مشکلات اقتصادی و نقدینگی در واحدهای قطعه سازی ، باید بخش مختصری از حوزه سخت افزاری در این واحدها برای تولید خودروهای جدید به روزرسانی شوند.

وی با اشاره به عدم آماده سازی قالب قطعات جدید توسط خودروسازان تاکید کرد : وقتی قراردادی منعقد گردید پس از عقد قرارداد مدت زمانی نیاز است تا قالب قطعات جدید ساخته شود بنابراین چنانچه قالب قطعات مانند سایر شرکتهای خودروسازی در دنیا ، توسط خودروسازان آماده و تحویل قطعه سازان داخلی می شد از همان آغاز راه اندازی خط تولید پژو 2008 ، 40 درصد داخلی سازی نیز شروع  می گردید.

رئیس انجمن قطعه سازان با تاکید بر اینکه ، همواره تولید برخی از قطعات به لحاظ فنی و تکنیکی زمانبر است ، اظهار داشت :  با وجود امادگی قطعه سازان برای تولید بسیاری از قطعات ، اما قطعا تولید قطعات جدید ، مستلزم ساخت قالب های جدید خواهد بود.

رضایی با اشاره به آغاز تولید انبوه پژو 2008 در ایران خودرو ،افزود : خوشبختانه با 20 درصد تولید انبوه پژو 2008 آغاز شده است و به مرور روند داخلی سازی افزایش یافته و پیش بینی می شود در آینده بسیار نزدیک به به 40 درصد افزایش یابد.

وی تصریح کرد : البته برای تولید خودروهای جدید همواره از وزارت صنعت و معدن و مدیران عامل شرکتها خواسته شده که قراردادهای به نحوی باشد که توجه به ساخت داخل در اولویت قرار گیرد تا قطعه سازان بواسطه همکاری با شرکتهای تیر وان خارجی و دانش و تکنولوژی آنها خود را به روز تر کنند تا بتوانند بخش عمده ای از قطعات را ساخت داخل نمایند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قطعه سازان در این سالها همواره تلاش نمودند تا خودروسازان را پشتیبانی کنند، گفت : شاید به لحاظ سخت افزاری کمی قطعه سازان عقب باشند اما در این سالها خودروهای داخلی را با کیفیت عالی قطعات ، تغییر دادند.

وی همچنین به وجود برخی از موانع و مشکلات قطعه سازان در حوزه تولید پرداخت و گفت : : چنانچه مسئولین توجه بیشتری نمایند و بخشی از مشکلات را در حوزه ارزی ، گمرک ، بیمه و قیمت مواد اولیه را حل نمایند امید می رود بسیار زودتر از زمان تعیین شده به 70 درصد داخلی سازی دست یابیم.


 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"