کد خبر: ۴۸۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶

قدرت چانه زنی خودروسازان افزایش می یابد

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که موضوعی که در سالهای گذشته در صنعت خودرو کمتر به آن پرداخته شده مساله تحقیق و توسعه است که لازم است در راستای همکاری های خوبی که با شرکتهای خارجی آغاز شده ،به طور جدی تری به این موضوع پرداخته شود.

حمید گرمابی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : برای اینکه صنعت خودرو ایران پس از سالها فعالیت در این عرصه، گام های محکمی در مسیر طراحی و تولیدات جدید گذاشته و عرضه کننده محصولات با طراحی داخلی به بازارهای جهانی شود، باید در حوزه کسب تکنولوژی های جدید و مشارکت با شرکتهای صاحب برند در دنیا همکاری های تنگاتنگی داشته باشد.

وی تاکید کرد : البته جای خوشحالی است که امروز خودروسازان همزمان با ایجاد جوینت ونچرهای خارجی ، از تقویت توان طراحی در داخل غافل نشدند چنانچه در این راستا ارتباط  گسترده تر صنعت و دانشگاه بی شک از نتایج خوب تلاش های صورت گرفته است که قطعا تا رسیدن به نتیجه مورد نظر و ثمرات آن در سالهای آتی نیازمند فرصت و تاملی مناسب هستیم.

وی همچنین با اشاره به وجود مشکلاتی در حوزه طراحی و تولید قطعات جدید تاکید کرد : البته انتظار می رود با توجه به فعالیت عمده بخش خصوصی در حوزه قطعه سازی کشور ، هر چه سریعتر شاهد حضور موثر تر این بخش در حوزه سرمایه گذاری و تولیدات قطعات جدید باشیم. 

وی گفت : آنچه که امروز خودروسازان باید به آنها بیشتر بها دهند ورود به حوزه طراحی است که به نظر می رسد قراردادهای یک سال گذشته کمک موثری در این زمینه خواهد بود بی شک بخش قطعه سازی کشوز نیز ، با چابکی و مدیریت مناسبی که در بخش خصوصی وجود دارد می توانند در این روند همپای تولیدات جدید حرکت نموده و در حوزه تحقیق و توسعه و ساخت قطعات جدید اقدامات قابل قبولی را ارائه نماید.

نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : ورود خودروسازان جدید با رعایت اصل حفظ منافع ملی می تواند شرایط رقابتی در کشور ایجاد کرده و کیفیت و استانداردهای تولید خودروی داخلی را افزایش دهد

گرمابی با اشاره به اینکه انعقاد قرارداد با خودروسازان خارجی قدرت چانه زنی ایران را افزایش می دهد، تصریح کرد : البته در این جریان باید امنیت سرمایه گذاری در داخل کشور برای حضور و همکاری برندهای معتبر بین المللی خودروسازی فراهم شود.

وی افزود : باید قبول کنیم که توسعه در صنعت خودرو بدون مشارکت با برندهای معتبر خودروسازی، امکان پذیر نیست.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"